Ακρόαση για χορευτές και πιανίστες για τη νέα παράσταση της χορογράφου Αλεξάνδρας Μπαχτζετσή, στη Στέγη στις 13, 14 και 15 Μαρτίου 2015. / ΣΤΕΓΗ
menu

Ακρόαση για χορευτές και πιανίστες για τη νέα παράσταση της χορογράφου Αλεξάνδρας Μπαχτζετσή, στη Στέγη στις 13, 14 και 15 Μαρτίου 2015.

10 Μαρ 2015
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΚΡΟΑΣΗ

Η καλλιτέχνις και χορογράφος Αλεξάνδρα Μπαχζετσή προσκαλεί σε ακρόαση χορευτές και πιανίστες για τη νέα της παράσταση, με τίτλο Composition for 2 and 4 (Σύνθεση για 2 και 4).

Η ακρόαση θα πραγματοποιηθεί στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, στις 13, 14 και 15 Μαρτίου 2015. Σε δεύτερη φάση, θα διοργανωθεί ένα εργαστήριο με επιλεγμένη ομάδα υποψηφίων στη Βασιλεία της Ελβετίας, από τις 10 έως τις 14 Μαΐου 2015.

Οι πρόβες θα πραγματοποιηθούν το 2016 στην Αθήνα και τη Βασιλεία και η πρεμιέρα της παράστασης είναι προγραμματισμένη για το 2017, στο MoMA, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη.

Composition for 2 and 4
Το αρχικό κίνητρο για το συγκεκριμένο πρότζεκτ ήταν η θεώρηση του πώς μπορείς να ερμηνεύσεις μια πολύπλοκη δομή στη μουσική ή το χορό απομειώνοντάς την ώστε να διατηρηθεί μόνο η ουσία της – δηλαδή, απλοποιώντας την ριζικά χωρίς συμβιβασμούς ως προς την πολυπλοκότητά της. Σε πολλές από τις κορυφαίες συνθέσεις για ορχήστρα έγινε συχνά ανασύνθεση, έτσι ώστε να περιοριστούν σε παρτιτούρες μόνο για πιάνο.

Ειδικότερα σε παραγωγές όπου η μουσική ήταν συνοδευτική μπαλέτου, ήταν απαραίτητο –καθαρά για λόγους οικονομίας– να δημιουργηθεί μια εκδοχή της σύνθεσης που θα μπορούσε να παιχτεί μόνο από πιάνο. Οι πρόβες που θα απαιτούσαν την παρουσία ολόκληρης ορχήστρας δεν θα ήταν οικονομικά εφικτές. Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης (1913) του Igor Stravinsky είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Ο Στραβίνσκυ, ο οποίος συνέθεσε το έργο για ορχήστρα και για τα Ρωσικά Μπαλέτα του Sergei Diaghilev, έγραψε την «πρώτη» εκδοχή του για πιάνο, 4 χέρια, η οποία τυπώθηκε στις 23 Μαΐου 1913, λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα της παράστασης του μπαλέτου στο Παρίσι· μάλιστα, για μεγάλο διάστημα αυτή ήταν η μοναδική έντυπη εκδοχή της Ιεροτελεστίας, μέχρι την κυκλοφορία της πλήρους ορχηστρικής παρτιτούρας το 1922. Αυτή η πρώτη εκδοχή, η οποία σε ό,τι αφορά την πολυπλοκότητα και το περιεχόμενό της δεν είναι σε καμία περίπτωση υποδεέστερη της μεγαλειώδους τελικής παρτιτούρας, χρησιμοποιήθηκε για τις πρόβες και μπορεί να θεωρηθεί κομβική για ολόκληρο το έργο.

Το Composition for 2 and 4 θα διερευνήσει τα φαινόμενα της απομείωσης και της επέκτασης ως δύο αλληλοσχετιζόμενες πλευρές της ερμηνείας, τόσο στην κίνηση όσο και στη μουσική σύνθεση.

Η ακρόαση θα πραγματοποιηθεί στη:
Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Λεωφόρος Συγγρού 107
117 45 Αθήνα

Ημερομηνίες και ώρες ακρόασης:
13 Μαρτίου 2015, από τις 10 π.μ. έως τις 8 μ.μ.
14 Μαρτίου 2015, από τις 2 μ.μ. έως τις 8 μ.μ.
15 Μαρτίου 2015 (προαιρετική για δεύτερο γύρο ακρόασης μεμονωμένων ραντεβού)

Για πληροφορίες και αιτήσεις, παρακαλούμε επικοινωνήστε με την Ελισάβετ Στάμου, βοηθό παραγωγής:
elisavetstamou@hotmail.com

Για πληροφορίες σχετικά με τις προηγούμενες δουλειές της Αλεξάνδρας Μπαχζετσή, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα:
www.alexandrabachzetsis.com