Εργαστήρια για Εκπαιδευτικούς / ΣΤΕΓΗ
menu

Εργαστήρια για Εκπαιδευτικούς

ΟΚΤ 2016 - ΑΠΡ 2017
Η Στέγη στηρίζει το διάλογο μεταξύ Τέχνης και Σχολείου.
Κόστος συμμετοχής: 30 € (και για τις 3 συναντήσεις)
Στον πυρήνα της εκπαιδευτικής πολιτικής της Στέγης, εκτός από τον μαθητή, βρίσκεται και ο εκπαιδευτικός. Έτσι και φέτος, η Στέγη οργανώνει, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, επιμορφωτικά εργαστήρια με σκοπό να παρουσιάσει σύγχρονες παιδαγωγικές προτάσεις, απόψεις και κατευθύνσεις, καθώς και να  ενισχύσει την ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ λειτουργών της εκπαίδευσης, καλλιτεχνών, ειδικών παιδαγωγών-επιστημόνων, αλλά και ερευνητών-διδασκόντων.

Κατά τη σαιζόν 2016-17 πραγματοποιείται στο χώρο της Στέγης ένας κύκλος μηνιαίων εργαστηρίων-σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με εναλλασσόμενες θεματικές. Οι εκπαιδευτικοί, μετά τη συμμετοχή τους στα εργαστήρια, εμπλέκονται σε πρότζεκτ, τα οποία στη συνέχεια υλοποιούν οι ίδιοι στις σχολικές τάξεις με τους μαθητές τους. Στο τέλος της χρονιάς, εκπαιδευτικοί και μαθητές θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα σε ένα ετήσιο φεστιβάλ καλλιτεχνικών δημιουργιών μέσα στην πόλη.


24-26 Οκτωβρίου 2016 | 17:00-21:00 | Κόστος: 30 € (για όλο το εργαστήριο)
Οι σχεδιαστές του μέλλοντος στη Στέγη: Ευρεσιτεχνίες για όλες τις ηλικίες!
Ένα εργαστήριο που εκπαιδεύει εκπαιδευτικούς μέσα από το παιχνίδι.
Σχεδίαση, σχεδιαστική σκέψη, δημιουργικότητα: νέες προσθήκες στην εργαλειοθήκη των εκπαιδευτικών. Ένα βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, με στόχο την εισαγωγή των παραπάνω εννοιών στη σχολική τάξη και την αξιοποίησή τους, όχι μόνο ως μέσα αλλά και ως αντικείμενα διδασκαλίας.

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με το θεωρητικό υπόβαθρο των εννοιών και τις καινοτόμες πρακτικές τους, ενώ θα συμμετάσχουν σε περισσότερες από 20 δημιουργικές ασκήσεις και κατασκευαστικές δραστηριότητες με απλά καθημερινά υλικά  διάρκειας από 2 λεπτά έως 1 ώρα. Μέσα από το παιχνίδι και το χιούμορ θα δούμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τη μαθησιακή διαδικασία και να λύσουμε ένα πρόβλημα σε 10 απλά βήματα.

Συντελεστές: Δημήτρης Γραμμένος, PhD, Κύριος Ερευνητής, Ινστιτούτο Πληροφορικής, ΙΤΕ

21-23 Νοεμβρίου 2016 | 17:00-21:00 | Κόστος: 30 € (για όλο το εργαστήριο)
Ρομποτική, τεχνολογία, εφευρέσεις!
Σε αυτό το εργαστήριο, κατασκευάζουμε έξυπνα συστήματα και μαθαίνουμε περισσότερα για το πώς να μεταδίδουμε τη γνώση δημιουργικά.
Στο εργαστήριο αυτό επικεντρωνόμαστε στο παιδαγωγικό μοντέλο της δημιουργικής μάθησης μέσα από τεχνολογικές και ρομποτικές κατασκευές. Δουλεύουμε με την τεχνολογία του physical computing, χρησιμοποιούμε αισθητήρες, led, κινητήρες και δημιουργούμε τη δική μας εφεύρεση, έχοντας κατακτήσει βιωματικά τη γνώση. Το εργαστήριο βασίζεται στις αρχές του S.T.E.A.M., δηλαδή στο συνδυασμό της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής, της τέχνης και των μαθηματικών, μέσα από μια ολιστική προσέγγιση που δίνει βιωματικό και πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα στην εκπαίδευση.

Συντελεστές: Αντώνης Κάνουρας, Μηχανικός Ρομποτικής – Ιδρυτής Robotixlab

4-5 & 11-12 Δεκεμβρίου 2016 | 4 και 11 Δεκεμβρίου 11:00-15:00 & 5 και 12 Δεκμβρίου 17:00-21:00 | Κόστος: 40 €  (και για τις 4 συναντήσεις)
Πες το με το θέατρο
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τη διδακτέα ύλη μέσα από το θέατρο; Η ιστορία και η λογοτεχνία γίνονται θεατρικές πράξεις στη σχολική αίθουσα.
Το εργαστήριο, το οποίο πραγματοποιείται σε δύο μέρη, έχει στόχο να εξοικειώσει τους εκπαιδευτικούς με τις θεατρικές πρακτικές και τη θεατρική αφήγηση, ως εργαλεία βιωματικής διδασκαλίας μέσα στη σχολική τάξη.

Στο πρώτο μέρος, οι εκπαιδευτικοί εξετάζουν μυθικές ή ιστορικές γυναικείες μορφές που συναντούν στη σχολική ύλη, στα μαθήματα ιστορίας ή λογοτεχνίας. Τις αναλύουν και τις αποδομούν, ώστε να αποτελέσουν τη μαγιά της αφήγησής τους.

Στο δεύτερο μέρος, οι εκπαιδευτικοί διδάσκονται τα στάδια δημιουργικής σύνθεσης, μέσα από τα οποία η αφήγηση μετατρέπεται σε ζωντανό συμβάν. Αναπαριστούν τη γυναικεία μορφή ως θεατρική πράξη μέσα από θεατρικές τεχνικές και πρακτικές. Κατακτούν αυτή την ικανότητα και την μεταφέρουν στην τάξη, όπου και βοηθούν τους μαθητές τους να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν στην ιστορία και τη λογοτεχνία μέσα από το θέατρο.

Συντελεστής: Άννα Τζάκου, Σκηνοθέτης, Performer, Yποψήφια Διδάκτωρ στην πρακτική site-specific performance

 
23-25 Ιανουαρίου 2017 | 17:00-20:00 | Κόστος: 30€ (και για τις 3 συναντήσεις)
Χορεύοντας σαν/με τους μαθητές μου!
Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων
Γνωριμία με τη φιλοσοφία του προγράμματος «Χορεύω άρα Επικοινωνώ» (Dancing to Connect).
Σε αυτό το εργαστήριο με θέμα το χορό και την κίνηση, οι εκπαιδευτικοί αποκτούν τις γνώσεις και τα εργαλεία για να συνδυάσουν τη διδακτέα ύλη τους με αντίστοιχες κινητικές δραστηριότητες μέσα στη σχολική τάξη. Βασισμένο στις αρχές του προγράμματος «Χορεύω άρα Επικοινωνώ» (Dancing to Connect) που πραγματοποιείται από τη Στέγη σε σχολεία της Αττικής και της Περιφέρειας τα τελευταία 4 χρόνια, το εργαστήριο έχει θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο, έτσι ώστε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να δημιουργήσουν μικρές χορογραφίες και κινησιολογικές δράσεις με τους μαθητές τους.

Μέσα από παιχνίδια γνωριμίας με το σώμα, απλές ασκήσεις αυτοσχεδιασμού και σύνδεση των διαδικασιών της μνήμης, καλλιεργούμε ένα ελεύθερο και ασφαλές πεδίο καλλιτεχνικής έκφρασης για τους μαθητές, με θέματα που αφορούν τη σχολική κοινότητα και την ομάδα, ενδυναμώνοντας το δέσιμο και τη συνοχή της και ενισχύοντας τους δεσμούς εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της.

Συντελεστές: Οι χορευτές-δάσκαλοι του προγράμματος χορού για σχολεία «Χορεύω άρα Επικοινωνώ» / “Dancing to Connect” (Άρης Παπαδόπουλος και Νικολέτα Καρμίρη)

12-14 Φεβρουαρίου 2017 | 12 Φεβρουαρίου 11:00-15:00 & 13-14 Φεβρουαρίου 17:00-21:00 | Κόστος: 30€ (και για τις 3 συναντήσεις)
Η φωνή στο σχολείο
Πώς η γλώσσα, από μέσο, γίνεται εργαλείο διδασκαλίας; Ένα εργαστήριο που διδάσκει σε εκπαιδευτικούς πώς να χρησιμοποιούν σωστά τη φωνή τους και τη φωνή των παιδιών στην τάξη.
Το εργαστήριο αυτό, που πραγματοποιείται σε δύο μέρη, επικεντρώνεται στη φωνή ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Στο πρώτο μέρος εξετάζουμε τη φωνή του δασκάλου ως το κύριο μέσο επικοινωνίας με τους μαθητές. Το μέρος αυτό του εργαστηρίου έχει στόχο να δώσει βασικές οδηγίες για τη σωστή τοποθέτηση της φωνής και την καλύτερη χρήση της, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μεγιστοποιήσουν την ένταση και τη μεταδοτικότητα της φωνής τους και, ταυτόχρονα, να την προφυλάσσουν από κούραση, πόνο και άλλα προβλήματα που προκύπτουν από λανθασμένη χρήση.
 
Στο δεύτερο μέρος επικεντρωνόμαστε στη φωνή του μαθητή. Εξετάζουμε το πώς ο δάσκαλος, με αφετηρία την εκπαιδευτική ύλη, μπορεί να χτίσει ένα μικρό φωνητικό σύνολο μέσα στην τάξη, συνδυάζοντας απλά μουσικά στοιχεία και δίνοντας την ευκαιρία σε κάθε μαθητή να εκφραστεί μέσα στην ασφάλεια ενός οργανωμένου συνόλου.
 
Συντελεστές: 
Μάρθα Μαυροειδή, μουσικός
Γιώργος Σαμαρτζής, τενόρος Εθνικής Λυρικής Σκηνής

5-7 Απριλίου 2017 | 17:00-21:00 | Κόστος: 30€ (και για τις 3 συναντήσεις)
Δημιουργικότητα, ήχος, μουσική
Ένα εργαστήριο για τη σχέση τέχνης και δημιουργικότητας, με έμφαση στον ήχο.
Στο εργαστήριο αυτό μελετάμε τη σχέση τεχνών και δημιουργικότητας, δίνοντας έμφαση στον ήχο και τη μουσική, πέρα και έξω από κυρίαρχες εκπαιδευτικές λογικές. Μέσα από ασκήσεις μουσικού αυτοσχεδιασμού και ομαδικής σύνθεσης, που μπορούν να εφαρμοστούν τόσο στην τάξη όσο και στη διδασκαλία μουσικών οργάνων, θα  αναρωτηθούμε: Τι θεωρούμε τέχνη και γιατί; Πώς συνδιαλεγόμαστε με τις δημιουργικές πράξεις των μαθητών μας; Πώς ακούμε, πώς περιγράφουμε, πώς κρίνουμε και αξιολογούμε; Θα εξερευνήσουμε πρακτικές και αναζητήσεις που μπορεί να θέσει σε λειτουργία η αισθητική εκπαίδευση, όταν ξεφεύγει από τη μετάδοση  προκαθορισμένων γνώσεων και κριτηρίων.

Συντελεστές:
Παναγιώτης Α. Κανελλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Δανάη Στεφάνου, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

συντελεστές



 

διαβάστε περισσότερα

Σύντομα περισσότερες πληροφορίες για όλα τα εργαστήρια, καθώς και για τις νέες θεματικές των υπόλοιπων μηνών.

Οι δράσεις της Στέγης για εκπαιδευτικούς εγκαινιάστηκαν τη σαιζόν 2015-16 με το Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Τέχνη & Εκπαίδευση: Διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο σχολείο του 21ου αιώνα», που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.

Σε περίπτωση κωφού συμμετέχοντα θα παρέχεται διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.

Κρατήσεις:
Tηλ: 213 017 8002
Email: education@sgt.gr

χορηγίες / συνεργασίες

Σε συνεργασία

Με την υποστήριξη

Χορηγός φιλοξενίας

Επίσημος ιατρικός υποστηρικτής