Borderline Festival 2018 | 3η Ημέρα / ΣΤΕΓΗ
menu

Borderline Festival 2018 | 3η Ημέρα

Παρασκευή 20 Απριλίου

Borderline Festival 2018


20 ΑΠΡ 2018
 
Εκτός Στέγης & Μικρή Σκηνή
Αιολικές άρπες στον αμπελώνα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, μια μουσική παράσταση από ομάδα ενηλίκων με νοητική υστέρηση και 3 ακόμα συναυλίες back to back στη Μικρή Σκηνή της Στέγης. Αυτή είναι η 3η Ημέρα του Borderline.
Δράσεις με ελεύθερη είσοδο & με εισιτήριο

Για τις δράσεις με εισιτήριο, η προπώληση ξεκινάει:
Φίλοι - 21 Μαρτίου | Γενικό κοινό - 28 Μαρτίου, στις 12:00
3η Ημέρα | ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 20 Απριλίου

20:00
Alan Courtis (μαζί με ομάδα ενηλίκων με νοητική υστέρηση)

Μικρή Σκηνή | Στέγη | 3 € (κανονικό) - 2 € (μειωμένο, Φίλος, ανεργίας, ΑμεA, συνοδός ΑμεA)

21:00
Francisco Meirino
Angharad Davies, Tisha Mukarji & Δήμητρα Λαζαρίδου-Χατζηγώγα*

Richard Dawson
Μικρή Σκηνή | Στέγη | 7 € (κανονικό) - 5 € (μειωμένο, Φίλος, ανεργίας, ΑμεA, συνοδός ΑμεA)


ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Pierre Berthet | Η καλή θέληση του Αιόλου | Ηχητική εγκατάσταση
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο | Αμπελώνας | Δωρεάν | παράλληλα με την έκθεση Γεωμετρίες
Παρασκευή 20 Απριλίου: 17:00-21:00
Σάββατο 21 - Κυριακή 22 Απριλίου: 12:00-21:00


*Eκτάκτως, η συμμετοχή της Δήμητρας Λαζαρίδου-Χατζηγώγα δεν θα πραγματοποιηθεί.

συντελεστές

Επιμέλεια: Μιχάλης Μοσχούτης

Τη συμμετοχή του Pierre Berthet στο φεστιβάλ υποστηρίζει:

διαβάστε περισσότερα

Στο πλαίσιο του Borderline, ο Alan Courtis πραγματοποιεί ένα τριήμερο εργαστήριο (17-19 Απριλίου), μαζί με μια ομάδα ενηλίκων με νοητική υστέρηση, το οποίο ολοκληρώνεται με μια μοναδική παράσταση στη Μικρή Σκηνή της Στέγης.
Το 1993 ο Αργεντινός μουσικός Άλαν Κούρτις, μαζί με τον Roberto Conlazo και τον μαθητή τους με Σύνδρομο Down, Miguel Tomasin, ίδρυσαν τους Reynols. Μέχρι το 2004 οι Reynols είχαν 100 κυκλοφορίες στο ενεργητικό τους, καθώς και περιοδείες σε Αμερική και Ευρώπη. Ο Άλαν Κούρτις έχει περιοδεύσει εκτενώς σε Ιαπωνία, Ευρώπη, Βόρεια και Νότια Αμερική, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία και έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως οι: Pauline Oliveros, Lee Ranaldo, Jim O’Rourke, Phill Niblock, Otomo Yoshihide, Francisco López, Daniel Menche, Yoshimi, Eddie Prévost, Makoto Kawabata, KK Null, Mats Gustafsson, Rick Bishop, Toshimaru Nakamura, L.A.F.M.S., Thomas Dimuzio, Tetuzi Akiyama, Lasse Marhaug, Ashtray Navigations, Nihilist Spasm Band, Rapoon, Birchville Cat Motel, The New Blockaders, Kaffe Mathews, Jaap Blonk, Jazkamer, C. Spencer Yeh, Okyung Lee, Avarus και Kemialliset Ystavat.

Ο Francisco Meirino γεννημένος στην Ισπανία το 1975, δραστηριοποιείται από το 1994 στην πειραματική μουσική και τη ζωντανή περφόρμανς. Η μουσική του εξερευνά την ένταση ανάμεσα στο προγραμματιζόμενο υλικό και στη δυναμική της αποτυχίας του. Τον ενδιαφέρει πρωτίστως η ιδέα της ηχογράφησης όσων υποτίθεται ότι δεν πρέπει να ηχογραφούνται –αστοχίες εξοπλισμού, ο θάνατος των ηχοσυστημάτων, μαγνητικά πεδία και ηλεκτροστατικοί θόρυβοι– και το πώς μπορεί να τα χρησιμοποιήσει και να τα ακούσει ριζικά εκτός πλαισίου.
http://www.franciscomeirino.com

Οι Angharad Davies, Tisha Mukarji, Δήμητρα Λαζαρίδου-Χατζηγώγα σχημάτισαν το τρίο Outwash, συνεργαζόμενες για μια ζωντανή εμφάνιση και μια ηχογράφηση στην εκκλησία St Anne and St Agnes, στο Σίτυ του Λονδίνου, τον Δεκέμβριο του 2011. Το ομώνυμο cd τους (Outwash), που κυκλοφόρησε το 2012 από την Another Timbre, συμπεριλήφθηκε σε αρκετές λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς εκείνης, ανάμεσά τους και στην κατηγορία Outer Limits του περιοδικού The Wire
«Η ισορροπία στο τρίο είναι θαυμάσια, με την καθεμία να έρχεται με τη σειρά της να προσθέσει ρυθμικά μέρη, με μοτίβα που εμφανίζονται συχνά στη μουσική καθώς αυτή περιστρέφεται σταδιακά, αλλά με το κάθε μέλος του γκρουπ να επιλέγει τη δική της στιγμή για να διαταράξει τα πράγματα. Το πιάνο της Τίσα Μουκάρτζι προσθέτει ένα θαυμάσιο βάθος στη μουσική, βουτώντας συχνά σε βαθιά, δυνατά χτυπήματα για να αντισταθμίσει το ελαφρύτερο άγγιγμα των συντομότερων χορδών, ενώ η Λαζαρίδου-Χατζηγώγα προσθέτει μια λαμπερή θέρμη στη διαδικασία, με τους ήχους της να ακούγονται πιο απαλοί και στρογγυλεμένοι σε σχέση με τις πυκνοΰφαντες δοξαριές του βιολιού της Ανχάραντ Ντέηβις.» – Richard Pinnell, The Watchful Ear
http://www.angharaddavies.com
https://soundcloud.com/tisha-mukarji
http://www.strokebystroke.net/

Ο Richard Dawson έχοντας αναδυθεί από τον βυθό του ποταμού Τάιν, στη βόρεια Αγγλία, με μια φωνή που κατακρημνίζεται και υπερίπταται, που είναι βουτηγμένη στη μακραίωνη παράδοση της βρετανικής μπαλάντας και στις έξοχα σμιλευμένες παρατηρήσεις του κοινότοπου, είναι ένας αλλόκοτος τροβαδούρος, γοητευτικός και συγχρόνως τραχύς. Το χαοτικά βιρτουόζικο κιθαριστικό παίξιμό του περιδιαβαίνει από μελωδίες του μιούζικ χολ έως χρωματιστές εκδοχές του θορύβου, από τον στατικό ηλεκτρισμό του ενισχυτή και τις ταλαντώσεις του feedback. Τα τραγούδια του είναι εξίσου ιλαρά και τραγικά, προερχόμενα από μια εμπύρετη φαντασία που παραπέμπει σε κόσμους ένδοξους και κόσμους άγνωστους.
Τόσο στις ζωντανές εμφανίσεις όσο και στους δίσκους του, ο Ντόσον είναι ένα πύρινο μέτωπο μουσικής έκφρασης και προσωπικότητας. Με παράταιρο παρουσιαστικό, και εν μέσω αφηγήσεων για ανανάδες και εσώρουχα, φαντάσματα της οικογένειάς του και γάτες, η σκηνική παρουσία του είναι ελκυστική και συνάμα τρομακτική. Η δύναμη της φωνής του, που βγαίνει μέσα από τα σπλάχνα, σε συνδυασμό με τις έκκεντρες κιθαριστικές του γραμμές, ανακαλούν ψευδείς αναμνήσεις του Tim Buckley και του Richard Youngs σε ντουέτα με τον Sir Richard Bishop και τον Zoot Horn Rollo. Υπάρχει μια τραχύτητα στη μουσική, η οποία ενσωματώνει φθαρμένες από τον χρόνο παραδόσεις τραγουδοποΐας –την τραγουδιστική παράδοση του Sacred Harp, τις κατακερματισμένες ερωταποκρίσεις των Γαελικών Ψαλμών, την αχαλίνωτη ισχύ των Μογγόλων λαρυγγιστών–, με τη δύναμή της να μετριάζεται από την οικειότητα, στιγματισμένη με ανθρώπινο συναίσθημα που αγκυροβόλησε χάριν μιας αίσθησης του τόπου.
http://richarddawson.net

Ο Pierre Berthet θα παρουσιάσει μια εγκατάσταση από αιολικές άρπες (20-22 Απριλίου) και δύο ηχητικές περφόρμανς, στο πλαίσιο της συνεργασίας του φεστιβάλ Borderline με την έκθεση Γεωμετρίες.
Στην  ηχητική εγκατάσταση Η καλή θέληση του Αιόλου χρησιμοποιεί αιωρούμενα μεταλλικά δοχεία, συνδεδεμένα μεταξύ τους με σύρμα, τα οποία ενεργοποιούνται ηχητικά από μικρά μοτέρ και πιθανούς ανέμους.
Στην πρώτη περφόρμανς, Galileo (Σάββατο 21 Απριλίου), θα ερμηνεύσει ένα έργο του Αμερικάνου μινιμαλιστή συνθέτη Tom Johnson, σε ένα ιδιότυπο μουσικό όργανο/εκκρεμές. Το Galileo είναι μια σύνθεση/μουσικό όργανο που αιωρείται πάνω σε πέντε εκκρεμή. Το πιο αργό από αυτά κρέμεται από μια κλωστή μήκους περίπου 260 εκατοστών, αναρτημένη σε ύψος περίπου τεσσάρων μέτρων. Τα άλλα τέσσερα εκκρεμή πρέπει να είναι προσεκτικά μετρημένα, ακολουθώντας τον τύπο που ανακάλυψε πριν από σχεδόν 500 χρόνια ο Γαλιλαίος (Galileo Galilei), προκειμένου να ολοκληρώσουν τους κύκλους τους στο 1/2, τα 2/3, τα 3/4 και τα 4/5, τον χρόνο που χρειάζεται το μακρύτερο. Μια ακολουθία σύντομων συνθέσεων μας επιτρέπει να ακούσουμε όλους τους διαφορετικούς συνδυασμούς ρυθμών. Το κομμάτι έχει εξελιχθεί αργά από τρία εκκρεμή σε πέντε, από 10 λεπτά έως πάνω από 40, σε μια ποικιλία συνθηκών.
Στην δεύτερη περφόρμανς Συναυλία για διάφορα αντικείμενα (Κυριακή 22 Απριλίου), θα αυτοσχεδιάσει με τα πιο απίθανα ηχητικά αντικείμενα και κατασκευές. Από τη δεκαετία του ’90 σχεδιάζει και κατασκευάζει ηχητικά αντικείμενα και εγκαταστάσεις χρησιμοποιώντας μεταλλικά και πλαστικά αντικείμενα, νερό, μαγνητικά πεδία, ηλεκτρικές σκούπες, αποξηραμένα φυτά, καθώς και διάφορα υλικά που βρίσκει στη φύση. Ο Μπερτέ έχει σπουδάσει κρουστά με τον André Van Belle και τον Georges-Elie Octors, αυτοσχεδιασμό με τον Garrett List, σύνθεση με τον Frederic Rzewski και θεωρητικά με τον Henri Pousseur. 
http://pierre.berthet.be

χορηγίες / συνεργασίες

Μέρος του

Χορηγός μετακινήσεων

Χορηγός φιλοξενίας

Επίσημος ιατρικός υποστηρικτής

Με την υποστήριξη