FFF5 | Διαλέξεις/Περφόρμανς | 2η Ημέρα / ΣΤΕΓΗ
menu

FFF5 | Διαλέξεις/Περφόρμανς | 2η Ημέρα

Ali Cherri, Rayyane Tabet, Akram Zaatari, Marcella Lista

Onassis Fast Forward Festival 5–Athens


13 MAΪ 2018
Μικρή Σκηνή
Παραπλανητικοί μύθοι στοιχειώνουν τη νεότερη ιστορία – είτε μιλάμε για τον Λίβανο, είτε για τη Σιγκαπούρη. Με πνευματώδες χιούμορ, οι πέντε περφόρμανς/διαλέξεις του FFF έχουν πολλά να μας πουν για τις κατασκευασμένες αφηγήσεις: από τις αρχαιολογικές ανασκαφές και τις ιστορίες κατασκοπείας στη Σιδώνα και το Τελ Χαλάφ, τη γενεαλογία των βάλτων και το γεωπολιτικό εύρημα του όρου «Νοτιοανατολική Ασία» μέχρι την εικόνα του ιδρωμένου αποικιοκράτη στις χολιγουντιανές ταινίες! Στο τέλος κάθε βραδιάς, ακολουθεί ανοιχτή συζήτηση με τους καλλιτέχνες.
Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας.
Προκράτηση θέσεων στο infotickets@sgt.gr.
Τα δελτία εισόδου θα διανέμονται 1 ώρα πριν την έναρξη του συμποσίου και κατά τη διάρκειά του.
Αρχαιολογικές ανασκαφές που συνδέονται με ιστορίες κατασκοπείας στη Σιδώνα και το Τελ Χαλάφ, αλλά και μια πρωτότυπη περιπλάνηση στη… γενεαλογία των βάλτων προτείνουν με τις περφόρμανς και τις διαλέξεις τους τρεις ξεχωριστοί καλλιτέχνες από τη Βηρυτό. Στο τέλος, ακολουθεί συζήτηση μεταξύ των καλλιτεχνών και της Marcella Lista, Ιστορικού Τέχνης και Επικεφαλής Επιμελήτριας στο Εθνικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – Κέντρο Πομπιντού, για τη Συλλογή Νέων Μέσων.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

19:00 | Dear Victoria

Rayyane Tabet
Το Dear Victoria είναι μια περφόρμανς-ανάγνωση, βασισμένη στη μακρόχρονη έρευνα του Ταμπέτ πάνω στις ανασκαφές που έκανε ο Max Freiherr von Oppenheim στο Τελ Χαλάφ. Αρχική ώθηση γι’ αυτή την έρευνα αποτέλεσαν τα σχετικά έγγραφα και οι φωτογραφίες που είχε στην κατοχή της η οικογένεια του Ταμπέτ – ο προπάππους του, Faek Borkhoche, υπήρξε γραμματέας και μεταφραστής του Μαξ φον Όπενχαϊμ, κατά τη διάρκεια της τρίτης αποστολής του στη νοτιοανατολική Συρία, το 1929. Η ανάγνωση εξετάζει τι απέγιναν τα αντικείμενα που ανασκάφθηκαν στο Τελ Χαλάφ και, μέσω αυτών, υφαίνει μια ιστορία με κατασκοπεία, μουσειολογικές προσθήκες και τη μοίρα των οικογενειακών κειμηλίων.

Στα αγγλικά, με ελληνικούς υπότιτλους | Διάρκεια: 30 λεπτά


20:00 | Water Blues
«Τα στάσιμα και λασπώδη νερά, γύρω από τα οποία συγκεντρώνονται έντομα και σκουλήκια, εκπροσωπούν μια πολύπλοκη εικόνα, αυτήν μιας πληκτικής, γλαυκώδους δυστυχίας που σε καταπνίγει και σου προκαλεί ανησυχία. Ο αμορφοποίητος αλλά όχι άμορφος βούρκος καταβροχθίζει και διαβρώνει τα πάντα. Ελάχιστοι χώροι ενσωματώνουν την περιφέρεια της ανθρώπινης ύπαρξης όσο οι βάλτοι. Ούτε ακριβώς εδάφη αλλά ούτε και νερά, οι βάλτοι ανέκαθεν θεωρούνταν τρομακτικοί χώροι, μέρη με άγνωστους κινδύνους απ’ όπου αναδύονται ομίχλες και οσμές. Τα νερά τους θεωρούνται κατεξοχήν μολυσμένοι και επικίνδυνοι χώροι, αινιγματικά και φασματικά τοπία που συνιστούν ένα πλούσιο έδαφος αναπαραγωγής όχι απλώς για πρακτικούς πόρους, αλλά και για τη φαντασία. Μέσα από ένα ταξίδι σε διαφορετικές αφηγήσεις γύρω από τα λασπόνερα, σε ιστορίες πνιγμών αλλά και αναστάσεων, το Water Blues αποτελεί μια βουτιά μέσα στα τρομακτικά "βρομόνερα".»
Ali Cherri

Στα αγγλικά, με ελληνικούς υπότιτλους | Διάρκεια: 30 λεπτά


21:00 | ​Uncanny encounters
«Ένα πορτραίτο δημιουργείται όταν τόσο πολλές ιστορίες συγκλίνουν και παράγουν ένα γεγονός εξαιρετικής φύσης. Μια αρχαιολογική ανασκαφή από θαύμα αποφέρει ευρήματα. Ένας φιλόδοξος καλλιτέχνης κάνει την πρώτη του απόπειρα εκτός ζωγραφικής, με ένα εννοιολογικό έργο, εν είδει περφόρμανς. Ένα Αυτοκρατορικό μουσείο προικίζεται με την πιο πολύτιμη συλλογή του. Μια μεγάλη νεκρόπολη καταστρέφεται από τον τοπικό πληθυσμό. Εργάτες σε μια απομακρυσμένη επαρχία συναντούν για πρώτη φορά στη ζωή τους φωτογραφική κάμερα.
Βρισκόμαστε στη Σιδώνα του Λιβάνου το 1887 και τίποτα δεν μπορεί να αποτρέψει ένα τέτοιο γεγονός να πραγματοποιηθεί.»
Akram Zaatari

Στα αγγλικά  | Διάρκεια: 60 λεπτά


22:00 | Μετά τις διαλέξεις-περφόρμανς, ακολουθεί συζήτηση μεταξύ των καλλιτεχνών και της Marcella Lista, Ιστορικού Τέχνης και Επικεφαλής Επιμελήτριας στο Εθνικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – Κέντρο Πομπιντού, για τη Συλλογή Νέων Μέσων.

συντελεστές

Καλλιτεχνική επιμέλεια: Κάτια Αρφαρά

διαβάστε περισσότερα

Ο Ali Cherri είναι εικαστικός και βίντεο καλλιτέχνης. Το πρόσφατο έργο του εξετάζει τον τόπο του αρχαιολογικού αντικειμένου στην κατασκευή ιστορικών αφηγήσεων. Έχει παρουσιάσει τις ατομικές εκθέσεις: Dénaturé στην γκαλερί Imane Farès του Παρισιού (2017), Somniculus στο Jeu de Paume του Παρισιού και στο CAPC του Μπορντό (2017), From Fragment to Whole στο μουσείο Jönköpings Läns της Σουηδίας (2017), A Taxonomy of Fallacies στο μουσείο Sursock της Βηρυτού (2016). Έργο του έχει εκτεθεί σε μουσεία ανά τον κόσμο, όπως στην Galleria d'Arte Moderna του Μιλάνου (2018), στο Centre Pompidou του Παρισιού (2017), στο MAXXI της Ρώμης (2017), στο Le MACVAL της Βαλ ντε Μαρν (2017), στο Guggenheim της Νέας Υόρκης (2016), στην Τριενάλε Aichi της Ιαπωνίας (2016). Έχει λάβει την υποτροφία Robert E. Fulton του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ (2016) και το βραβείο του Rockefeller Foundation (2017).  

Ο Rayyane Tabet γεννήθηκε το 1983 στη μικρή πόλη Ασκούτ του Λιβάνου. Το έργο του διερευνά τα παράδοξα στο δομημένο περιβάλλον και την ιστορία του. Τα γλυπτά του συχνά ανασυνθέτουν την αντίληψη της φυσικής και χρονικής απόστασης. Έχει πτυχίο στην αρχιτεκτονική από την Cooper Union της Νέας Υόρκης και μεταπτυχιακό στις καλές τέχνες από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο.

Ο Akram Zaatari, γεννημένος το 1966 στον Λίβανο, ζει και εργάζεται στη Βηρυτό. Η καλλιτεχνική παραγωγή του περιλαμβάνει περισσότερα από πενήντα βίντεο, πάνω από δέκα βιβλία και αναρίθμητες εγκαταστάσεις με φωτογραφικό υλικό, που όλα αυτά υπάγονται σε ένα πλέγμα αλληλένδετων θεματικών, ζητημάτων και πρακτικών, οι οποίες σχετίζονται με την ανασκαφή, την πολιτική αντίσταση, τις ζωές των πρώην μαχητών, την κληρονομιά μιας εξαντλημένης αριστεράς, την κυκλοφορία των εικόνων σε περιόδους πολέμου και το παιχνίδι των εντάσεων που ενυπάρχουν σε διάφορες επιστολές οι οποίες χάθηκαν, βρέθηκαν, θάφτηκαν, ανακαλύφθηκαν ή, για οποιονδήποτε άλλο λόγο, καθυστέρησαν να φτάσουν στον παραλήπτη τους. Ο Ζαάταρι διαδραμάτισε σημαίνοντα ρόλο στην ανάπτυξη της επίσημης, πνευματικής και θεσμικής υποδομής της σύγχρονης καλλιτεχνικής σκηνής της Βηρυτού. Ήταν ανάμεσα στα μέλη της μικρής εκείνης ομάδας καλλιτεχνών που αναδύθηκε από τη φρενήρη αλλά βραχύβια εποχή πειραματισμού στην τηλεοπτική βιομηχανία του Λιβάνου, η οποία αναδιοργανώθηκε ριζικά μετά το τέλος του εμφυλίου πολέμου στη χώρα. Ως συνιδρυτής του Arab Image Foundation, ενός ρηξικέλευθου οργανισμού αποκλειστικά υπό τον έλεγχο καλλιτεχνών, αφοσιωμένου στην έρευνα και τη μελέτη της φωτογραφίας στον Αραβικό Κόσμο, έχει μια ανεκτίμητη και ασυμβίβαστη συμβολή στον ευρύτερο δημόσιο διάλογο σε ό,τι αφορά τη συντήρηση και τις αρχειακές πρακτικές. Ο Ζαάταρι εκπροσώπησε τον Λίβανο στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2013, ενώ το έργο του παρουσιάστηκε στην dOCUMENTA(13) στο Κάσελ, το 2012. 
Η φιλμογραφία του περιλαμβάνει και δύο μεγάλου μήκους ταινίες: Twenty-Eight Nights and A Poem (2015) και This Day (2003).

Η Marcella Lista είναι Ιστορικός Τέχνης και, από το 2016, Επικεφαλής Επιμελήτρια στο Εθνικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι, για τη Συλλογή Νέων Μέσων. Ανάμεσα στα πιο πρόσφατα πρότζεκτ της είναι τα Esma / Listen (Beirut Art Center, Βηρυτός, 2016), A Different Way to Move: Minimalismes, New York, 1960-1970 (Carré d’Art, Νιμ, 2017) και στο Κέντρο Πομπιντού, το 2017, τα Anarcheology· Eric Baudelaire. After· Harun Farocki: Images Against Themselves.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

12 Μαϊ 2018

Μικρή Σκηνή
Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας.
Προκράτηση θέσεων στο infotickets@sgt.gr.
Τα δελτία εισόδου θα διανέμονται 1 ώρα πριν την έναρξη του συμποσίου και κατά τη διάρκειά του.

ΘΕΑΤΡΟ

FFF5 | Διαλέξεις/Περφόρμανς | 1η Ημέρα Ho Rui An, Ho Tzu Nyen, June Yap

χορηγίες / συνεργασίες

Χορηγός μετακινήσεων

Χορηγός φιλοξενίας

Επίσημος ιατρικός υποστηρικτής

Με την υποστήριξη