FFF5 | Διαλέξεις/Περφόρμανς | 1η Ημέρα / ΣΤΕΓΗ
menu

FFF5 | Διαλέξεις/Περφόρμανς | 1η Ημέρα

Ho Rui An, Ho Tzu Nyen, June Yap

Onassis Fast Forward Festival 5–Athens


12 ΜΑΪ 2018
 
Μικρή Σκηνή
Παραπλανητικοί μύθοι στοιχειώνουν τη νεότερη ιστορία – είτε μιλάμε για τον Λίβανο, είτε για τη Σιγκαπούρη. Με πνευματώδες χιούμορ, οι πέντε περφόρμανς-διαλέξεις του FFF έχουν πολλά να μας πουν για τις κατασκευασμένες αφηγήσεις: από τις αρχαιολογικές ανασκαφές και τις ιστορίες κατασκοπείας στη Σιδώνα και το Τελ Χαλάφ, τη γενεαλογία των βάλτων και το γεωπολιτικό εύρημα του όρου «Νοτιοανατολική Ασία» μέχρι την εικόνα του ιδρωμένου αποικιοκράτη στις χολιγουντιανές ταινίες! Στο τέλος κάθε βραδιάς, ακολουθεί ανοιχτή συζήτηση με τους καλλιτέχνες.
Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας.
Προκράτηση θέσεων στο infotickets@sgt.gr.
Τα δελτία εισόδου θα διανέμονται 1 ώρα πριν την έναρξη του συμποσίου και κατά τη διάρκειά του.
Η Σιγκαπούρη είναι πολλά περισσότερα, εκτός από ακριβότερη πόλη στον κόσμο για να ζει κανείς. Οι μνήμες της αποικιοκρατίας τίθενται στο επίκεντρο των ειρωνικά στοχαστικών περφόρμανς και διαλέξεων από τους δύο διακεκριμένους καλλιτέχνες αυτής της νησιωτικής μητρόπολης της Ασίας. Στο τέλος, ακολουθεί συζήτηση μεταξύ των καλλιτεχνών και της June Yap, Διευθύντριας Επιμελειών, Προγραμμάτων και Εκδόσεων στο Μουσείο Τέχνης της Σιγκαπούρης. 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

19:00 | Solar: A Meltdown (2014)
Μια βόλτα στο Μουσείο των Τροπικών (Tropenmuseum) του Άμστερνταμ «γέννησε» αυτήν τη διάλεξη-περφόρμανς. Εκεί, σε αυτό το εθνογραφικό μουσείο –μνημείο της αποικιοκρατίας–, ο Χο Ρούι Αν παρατήρησε την ιδρωμένη πλάτη ενός κέρινου ομοιώματος. Το ομοίωμα παρίστανε έναν Ολλανδό ανθρωπολόγο των αρχών του 20ού αιώνα, τον Charles Le Roux, να φωτογραφίζει στις Ανατολικές Ινδίες. Με έναν αριστοτεχνικά ειρωνικό τρόπο, στο Solar: A Meltdown, ο Χο Ρούι Αν εμπλέκει τον –επίσης ιδρωμένο– Mel Gibson, στον ρόλο του φιλόδοξου ρεπόρτερ στην ταραγμένη Ινδονησία του 1965, έτσι όπως απεικονίζεται στην ταινία Επικίνδυνα χρόνια (The Year of Living Dangerously, 1982), αλλά και την Deborah Kerr στο πλευρό του Yul Brynner, ως λευκή χήρα στην Αυλή του βασιλιά του Σιάμ, στο βραβευμένο με Όσκαρ μιούζικαλ Ο Βασιλιάς κι εγώ (The King and I, 1956).
«Το SolarA Meltdown είναι μια διάλεξη που απογειώνεται από την ιδρωμένη πλάτη ενός ανδρείκελου του ανθρωπολόγου Charles le Roux, το οποίο συνάντησε ο καλλιτέχνης στο Tropenmuseum (Μουσείο των Τροπικών) του Άμστερνταμ. Από αυτή την εικόνα, ο καλλιτέχνης εκκινεί μια σειρά ερευνών που προσπαθεί να φτάσει στα «μετόπισθεν» της Αυτοκρατορίας και, κυρίως, στον ανελέητο ήλιο πίσω της, που σφυροκοπά την αυτοκρατορική πλάτη. Διερευνώντας αυτό το «ηλιακό ασυνείδητο» στο οποίο εδράζεται το ευρωπαϊκό αποικιακό εγχείρημα, η διάλεξη εξετάζει περαιτέρω τη λευκή γυναίκα και τον punkawallah (αυτόν που χειριζόταν τον ανεμιστήρα χειροκίνητα) ως συστατικές μορφές ενός «οικουμενικού υπηρέτη» – ένα καθολικά περίκλειστο, κλιματιζόμενο «παγκόσμιο νοικοκυριό». Κινούμενη σπειροειδώς στη σύγχρονη στιγμή της επίγειας κατάρρευσης, η διάλεξη αναζητά εν τέλει να ανακτήσει τον ιδρώτα ως έναν τρόπο εξόδου από τον εαυτό μας και επαφής με το Ηλιακό.»
Ho Rui An

Στα αγγλικά, με ελληνικούς υπότιτλους | Διάρκεια: περίπου 60 λεπτά | Δεν θα επιτρέπεται η είσοδος σε αργοπορημένους, μετά την έναρξη της περφόρμανς

Σύλληψη, Σκηνοθεσία & Περφόρμανς: Ho Rui An
Δραματουργία: Tang Fu Kuen
Τεχνικός Σχεδιασμός: ARTFACTORY
Τεχνική Διεύθυνση & Διεύθυνση Παραγωγής: Yap Seok Hui | ARTFACTORY

20:30 | Το Κριτικό Λεξικό της Νοτιοανατολικής Ασίας
«Ο όρος «Νοτιοανατολική Ασία» εμφανίστηκε στο τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ως μια ονοματολογία που επινοήθηκε από τις δυνάμεις των Συμμάχων για να περιγράψει ένα συγκεκριμένο θέατρο μαχών. Το Κριτικό Λεξικό της Νοτιοανατολικής Ασίας ξεκινά με τη μορφή ενός ερωτήματος: σε τι συνίσταται η ενότητα της Νοτιοανατολικής Ασίας, μιας περιοχής που δεν ενοποιήθηκε ποτέ από μια γλώσσα, θρησκεία ή πολιτική εξουσία; Το Λεξικό προχωρά προτείνοντας 26 όρους – έναν για κάθε γράμμα του αγγλικού/λατινικού αλφαβήτου, ο καθένας και μια έννοια, μια κεντρική ιδέα ή μια βιογραφία που προτείνει μια προσέγγιση στο πώς να σκεφτεί και να φανταστεί κανείς τη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.
Το 2016, οι συνεργάτες μου κι εγώ δημιουργήσαμε μια πλατφόρμα για την απορρόφηση και τον σχολιασμό ονλάιν οπτικοακουστικού υλικού, το οποίο με τη σειρά του «τροφοδοτείται» σε ένα ειδικά δημιουργημένο «αλγοριθμικό σύστημα επεξεργασίας» που παράγει αέναα νέους οπτικοακουστικούς συνδυασμούς σύμφωνα με εννοιολογικές παραμέτρους που βασίζονται σε αυτούς τους 26 όρους. Οι λειτουργίες του συστήματος εμφανίζονται σε μια ιστοσελίδα. Το θεωρώ αυτό ως το ημερολόγιο εργασίας μου και την ταινία που παράγει αέναα το σύστημα ως το κινηματογραφημένο όνειρο του ημερολογίου μου. Η διάλεξη μάς ξεναγεί στα Α, Β, Γ του Λεξικού και στα πρότζεκτ που αυτό έχει κυοφορήσει.»
Ho Tzu Nyen

Στα αγγλικάΔιάρκεια: περίπου 60 λεπτά


21:30 | Μετά τις περφόρμανς, ακολουθεί συζήτηση μεταξύ των καλλιτεχνών και της June Yap, Διευθύντριας Επιμελειών, Προγραμμάτων και Εκδόσεων στο Μουσείο Τέχνης της Σιγκαπούρης.

συντελεστές

Καλλιτεχνική επιμέλεια: Κάτια Αρφαρά

διαβάστε περισσότερα

Ο Ho Rui An είναι καλλιτέχνης και συγγραφέας από τη Σιγκαπούρη, ο οποίος εργάζεται στη διατομή της σύγχρονης τέχνης, του κινηματογράφου, της περφόρμανς και της θεωρίας. Προερχόμενος από μια χώρα που απέκτησε την ανεξαρτησία της από τη Μεγάλη Βρετανία μόλις το 1965, ο Χο Ρούι Αν ζει και εργάζεται στη Σιγκαπούρη έχοντας ως κεντρικό άξονα τόσο στις εικαστικές του δουλειές όσο και στις περφόρμανς και τις ομιλίες του την κοινωνικοπολιτική δύναμη των εικόνων, αλλά και του μετα-αποικιοκρατικού βλέμματος στη χρήση των εικόνων. Γράφει, μιλάει και σκέφτεται γύρω από εικόνες, ενδιαφερόμενος για τη διερεύνηση της εμφάνισης, της μετάδοσης και της εξαφάνισής τους μέσα σε πλαίσια παγκοσμιοποίησης και διακυβέρνησης. Έχει παρουσιάσει πρότζεκτ του στη 2η Μπιενάλε του Κότσι-Μουζίρις (Ινδία), στην TPAM – Συνάντηση Παραστατικών Τεχνών στη Γιοκοχάμα (Ιαπωνία), στο Hessel Museum of Art και στις CCS Bard Galleries (Annandale-on-Hudson, Πολιτεία της Νέας Υόρκης), στο NUS Museum (Σιγκαπούρη), στο QUT Art Museum (Μπρίσμπεϊν, Αυστραλία), στις Serpentine Galleries (Λονδίνο), στο NTU Centre for Contemporary Art (Σιγκαπούρη), στο LUMA/Westbau (Ζυρίχη), στο Para Site (Χονγκ Κονγκ) και στο Witte de With (Ρότερνταμ). Είναι ο επιμελητής στο γραφείου της Σιγκαπούρης της περιοδικής έκδοσης σύγχρονης τέχνης ArtAsiaPacific, ενώ έχει δημοσιεύσει σε πάρα πολλές άλλες εκδόσεις. Ζει και εργάζεται στη Σιγκαπούρη.

Ο Ho Tzu Nyen είναι δημιουργός ταινιών, βίντεο, εγκαταστάσεων και θεατρικών περφόρμανς που ανακατασκευάζουν και επανερμηνεύουν φιλοσοφικά και ιστορικά κείμενα και αντικείμενα τέχνης. Έχει παρουσιάσει ατομικές εκθέσεις του στο Guggenheim του Μπιλμπάο (2015), στην DAAD Galerie της Βόνης (2015), στο Mori Art Museum του Τόκυο (2012), στο Περίπτερο της Σιγκαπούρης στην 54η Μπιενάλε της Βενετίας (2011) και στο Artspace του Σίδνεϋ (2011). Έχει συμμετάσχει επίσης σε εκθέσεις, όπως στην 6η Μπιενάλε της Μόσχας (2015), στη 10η Μπιενάλε της Σανγκάης (2014), στη 2η Μπιενάλε του Κότσι-Μουζίρις στην Ινδία (2014), στην 6η Τριενάλε Ασίας-Ειρηνικού, που φιλοξενείται στην Queensland Art Gallery του Μπρίσμπεϊν της Αυστραλίας (2009) και στην 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο (2004). Έργα του έχουν εκτεθεί σε ιδρύματα όπως το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Τόκυο (2015), το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Βαρσοβίας (2015), το Guggenheim της Νέας Υόρκης (2013), το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Witte de With στο Ρότερνταμ (2013, 2012), το Κέντρο Τεχνών ZKM στην Καρλσρούη (2013, 2007), το Haus der Kulturen der Welt στο Βερολίνο (2011, 2017). Τα θεατρικά του έργα έχουν παρουσιαστεί στο TPAM Directions, στην Ιαπωνία (2018), στο Asian Arts Theatre του Γκουανγκτζού (2015), στο Festwochen της Βιέννης (2014), στο Theater der Welt της Γερμανίας (2010), στο KunstenFestivaldesArts των Βρυξελλών (2006, 2008) και στο Φεστιβάλ Τεχνών της Σιγκαπούρης (2006, 2008). Οι ταινίες του έχουν προβληθεί στα κινηματογραφικά φεστιβάλ του Βερολίνου (2015), του Sundance (2012), των Καννών (2009), της Βενετίας (2009), του Λοκάρνο (2011) και του Ρότερνταμ (2008, 2010, 2013).
Ο Χο Τζου Νύεν έχει λάβει μια υποτροφία του DAAD στο Βερολίνο (2014-15) και το Μεγάλο Βραβείο του Asia Pacific Breweries Foundation Signature Art Prize (2015).

Η δρ ​June Yap είναι Διευθύντρια Επιμελειών, Προγραμμάτων και Εκδόσεων στο Μουσείο Τέχνης της Σιγκαπούρης, όπου επιβλέπει τη δημιουργία περιεχομένου και τον προγραμματισμό του μουσείου. Έχει θητεύσει προηγουμένως ως επιμελήτρια του προγράμματος UBS MAP του Guggenheim (Νότια και Νοτιοανατολική Ασία), αναπληρώτρια διευθύντρια και επιμελήτρια στο Ινστιτούτο Σύγχρονων Τεχνών της Σιγκαπούρης και επιμελήτρια στο Μουσείο Τέχνης της Σιγκαπούρης.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

13 Μαϊ 2018

Μικρή Σκηνή
Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας.
Προκράτηση θέσεων στο infotickets@sgt.gr.
Τα δελτία εισόδου θα διανέμονται 1 ώρα πριν την έναρξη του συμποσίου και κατά τη διάρκειά του.

ΘΕΑΤΡΟ

FFF5 | Διαλέξεις/Περφόρμανς | 2η Ημέρα Ali Cherri, Rayyane Tabet, Akram Zaatari, Marcella Lista

χορηγίες / συνεργασίες

Χορηγός μετακινήσεων

Χορηγός φιλοξενίας

Επίσημος ιατρικός υποστηρικτής

Με την υποστήριξη