Body Politics Festival | Macho Dancer / ΣΤΕΓΗ
menu

Macho Dancer

Eisa Jocson

Body Politics


26-27 OKT 2018
20:30

Η παράσταση είναι στα αγγλικά (χωρίς ελληνική μετάφραση)
 
Εκθεσιακός χώρος
Διάρκεια: 60 λεπτά
Η Eisa Jocson, μια δυναμική χορογράφος από τις Φιλιππίνες, αλλάζει την οπτική πάνω στο σώμα που εργάζεται στη βιομηχανία του θεάματος της ηδονής. Τι συμβαίνει αν ξαφνικά ένας ανδρικός ρόλος παιχτεί από μια γυναίκα; Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες όταν χαθεί ο οικονομικός παράγοντας σε αυτή τη σχέση όπου μεσολαβεί το βλέμμα; Ποιες είναι οι αόρατες πλευρές της ηδονοβλεψίας;
Έναρξη προπώλησης Φίλων: 2 ΟΚΤ 2018, 12:00
Έναρξη γενικής προπώλησης: 9 ΟΚΤ 2018, 12:00

Κανονικό: 7 €
Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 6 €
Παρέα 10+ άτομα, Ανεργίας, Αμεα, Συνοδός Αμεα: 5 €

Ομαδικές κρατήσεις στο groupsales@sgt.gr
Το macho dancing είναι ένα τοπικό φαινόμενο στις Φιλιππίνες: ένας χορός που στη βιομηχανία του θεάματος της ηδονής χορεύεται αποκλειστικά από άνδρες σε κλαμπ για γυναίκες ή ομοφυλόφιλους. Ένας χορός επίδειξης «ανδρισμού», που έχει τη δική του σωματική γλώσσα ερεθισμού των αισθήσεων, μέσα σε ένα πλαίσιο οικονομικής συναλλαγής. Η Άιζα Χόκσον αναλαμβάνει τον ανδρικό ρόλο του «μάτσο χορευτή» και εκτελεί με χειρουργική ψυχρότητα και αξιοθαύμαστη ακρίβεια το κινησιολογικό του λεξιλόγιο.

Το παιχνίδι που παίζει με την ανδρόγυνη εικόνα της μετατοπίζει ελαφρώς όλους τους ρόλους, για να αναδιαμορφώσει τις σχέσεις που συνήθως διαμορφώνονται: ο μάτσο χορευτής μοιάζει να έχει εξουσία, αλλά μήπως τελικά το ηδονοβλεπτικό βλέμμα τον κάνει ευάλωτο και αδύναμο; Βάζοντας τον εαυτό της σε αυτή τη θέση, η Άιζα Χόκσον δημιουργεί ένα ρήγμα στο δικό μας βλέμμα, ένα άνοιγμα για να τρυπώσουν ερωτήματα για την κατασκευή των ρόλων των φύλων, για το πώς αντιλαμβανόμαστε τα κλισέ του τι είναι «σέξυ», για την ηδονοβλεψία και για το σώμα-αντικείμενο.

συντελεστές

Σύλληψη, Χορογραφία & Ερμηνεία: Eisa Jocson
Σχεδιασμός Φωτισμών: Jan Maertens
Σύνθεση Μουσικής: Lina Lapelyte
Εκγύμναση: Rasa Alksnyte 

Δραματουργικός Σύμβουλος: Arco Renz
Τεχνική Διεύθυνση: Yap Seok Hui
Τραγούδια: “Devil's Dance” από τους Metallica, “Total Eclipse of the Heart” από την Bonnie Tyler, “Pagbigyang Muli” από τον Erik Santos, “Careless Whisper” από τους Wham!
 
Συμπαραγωγή: Workspacebrussels (Βρυξέλλες), Beursschouwburg
Residency and support: Workspacebrussels, Beursschouwburg, wpZimmer (Αμβέρσα)

Πρεμιέρα: 24 Απριλίου 2013 στο Beursschouwburg (Βρυξέλλες)

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ
Παρασκευή 26 Οκτωβρίου
Μετά την παράσταση "FARCI.E", συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές των παραστάσεων "FARCI.E", "Be Careful" και "Macho Dancer".
Συντονισμός: Νάντια Αργυροπούλου, ανεξάρτητη επιμελήτρια 

διαβάστε περισσότερα

Το “Macho Dancer” είναι το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας έργων της Άιζα Χόκσον για το σώμα ως αντικείμενο στον χώρο εργασίας της βιομηχανίας της ηδονοβλεψίας – που η ίδια ονομάζει «βιομηχανία παραγωγής ευτυχίας». Στο πρώτο μέρος, με τίτλο “The Death of the Pole Dancer”, απογυμνώνει τον ρόλο της χορεύτριας pole dancing από την κατασκευασμένη «σέξυ» αύρα της. Στο τρίτο μέρος, το “Host”, εισάγει το βλέμμα του κοινού στις προσωπικές στιγμές των Japayuki, των Φιλιππινέζων γυναικών που καλούνται σε κλαμπ της Ιαπωνίας ως περφόρμερ, για να διασκεδάσουν τους «εργαζόμενους άνδρες», παίζοντας έναν συγκεκριμένο ρόλο που προέρχεται από την ιαπωνική κουλτούρα του σεξ.
 
Η Άιζα Χόκσον αποφάσισε να υποδυθεί τον «μάτσο χορευτή», όταν διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι την ταύτιζαν με τον ρόλο της χορεύτριας pole dancing λόγω του προηγούμενου σόλο της, στο οποίο όμως προσπαθούσε να απομυθοποιήσει τη στερεότυπη εικόνα.
 
Αν και έχει πίσω της κάποια χρόνια στον χώρο των παραστατικών τεχνών, η Χόκσον έγινε πρόσφατα ευρέως γνωστή, με την εμφάνισή της στο βιντεοκλίπ του τραγουδιού “How You Like My Cut” της σταρ της ηλεκτρονικής μουσικής Peaches, χορεύοντας μάλιστα αποσπάσματα από το “Macho Dancer”.
 
Το “Macho Dancer” τιμήθηκε με το Βραβείο Αναγνώρισης της Τράπεζας του Καντονιού της Ζυρίχης το 2013.
 
Το 2014, η Χόκσον έκανε την πρώτη ατομική της έκθεση, με τίτλο “Philippine Macho Academy”, στο Μουσείο Vargas του Πανεπιστημίου των Φιλιππίνων.
 
Η Άιζα Χόκσον διερευνά τις αναπαραστάσεις του σώματος που χορεύει εργαζόμενο στη βιομηχανία της ηδονοβλεψίας. Εκθέτει τις κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της εκμετάλλευσης των σωμάτων στις Φιλιππίνες, αλλά και την κατασκευή της ταυτότητας των φύλων.

Γεννήθηκε στις Φιλιππίνες και σπούδασε κλασικό μπαλέτο και εικαστικές τέχνες. Βρέθηκε τυχαία να μαθαίνει pole dancing, το οποίο τελικά έπαιξε σημαντικό ρόλο στην καλλιτεχνική της διαμόρφωση. Μέσα από μια σειρά residencies σε πολιτιστικά ιδρύματα στο Βέλγιο, ανέπτυξε την καλλιτεχνική της πρακτική, με την οποία αμφισβητεί το στερεότυπο της χορεύτριας του pole dancing και θέτει ερωτήματα για το πλαίσιο στο οποίο λειτουργεί.

Το σόλο της, “Death of the Pole Dancer”, ήταν ανάθεση από το φεστιβάλ In Transit 2011 στο Haus der Kulturen der Welt του Βερολίνου και περιόδευσε κατόπιν σε πολλές χώρες. Ταυτόχρονα, εκπαιδευόταν στο macho dancing για να δημιουργήσει το επόμενο σόλο της, το οποίο έκανε πρεμιέρα το 2013 στο Beurrshouwburg των Βρυξελλών. Τα επόμενα χρόνια περιόδευσε εκτεταμένα και με τα δύο σόλο, που πολλές φορές παρουσιάζονται σε ενιαίο πρόγραμμα. Το τρίτο έργο της τριλογίας, “Host”, έκανε την πρεμιέρα του το 2015.

Το 2017 ξεκίνησε την καινούρια σειρά έργων της, με γενικό τίτλο “Happyland”. Το πρώτο μέρος, “Princess”, είναι ένα ντουέτο με τον καλλιτέχνη της περφόρμανς Russ Ligtas, ενώ το δεύτερο, “Your Highness”, είναι μια συνεργασία με πέντε χορευτές από το Μπαλέτο των Φιλιππίνων.

χορηγίες / συνεργασίες

Χορηγός μετακινήσεων

Χορηγός φιλοξενίας

Επίσημος ιατρικός υποστηρικτής

Με την υποστήριξη