Φωτογραφία © Jérôme Séron
Part of: Body Politics
Χορός

And So You See...!

Robyn Orlin

Ημερομηνίες

Εισιτήρια

5 — 7 €

Χώρος

Αθήνα

Ημέρες & Ώρες

Ημέρα
Ώρα
Χώρος
Ημέρα
Δευτέρα-Τρίτη
Ώρα
19:30
Χώρος
Μικρή Σκηνή

Πληροφορίες

Εισιτήρια

Έναρξη προπώλησης Φίλων: 2 ΟΚΤ 2018, 12:00

Έναρξη γενικής προπώλησης: 9 ΟΚΤ 2018, 12:00

Κανονικό: 7 €

Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 6 €

Παρέα 10+ άτομα, Ανεργίας, Αμεα, Συνοδός Αμεα: 5 €

Ομαδικές κρατήσεις στο groupsales@sgt.gr

Παραγωγή

Η παράσταση είναι στα αγγλικά (χωρίς ελληνική μετάφραση)

Διάρκεια: 60 λεπτά

Περιγραφή

Η τέχνη της Νοτιοαφρικανής χορογράφου Robyn Orlin είναι ένα οπλισμένο πολυβόλο. Πάντα πολιτική, χωρίς ποτέ να χάνει το χιούμορ, την ειρωνεία, την ευρηματικότητα και τη βαθιά μεταμορφωτική της δύναμη. Μαζί με τον ιδανικό ερμηνευτή της, Albert Khoza, θα μας παρασύρουν σε ένα ανεπανάληπτο “one man show” για τον ρατσισμό και την ελευθερία.

Η Ρόμπιν Όρλιν βρίσκει πάντα έναν τρόπο να μιλήσει για όλα όσα αποσιωπώνται στη χώρα της. Κι αν κάποτε η χώρα της σιωπούσε για το απαρτχάιντ, τώρα, που γιορτάζει 25 χρόνια δημοκρατίας, τι λέει για τον ρατσισμό και την ομοφοβία; Πώς διεκδικείται η ταυτότητα του φύλου εκεί; Και υπάρχει πραγματική ελευθερία; Στα κείμενά της, η ίδια υποστηρίζει πως όχι. Πρεσβεύει τη διεκδίκηση μιας πραγματικά αφρικανικής ταυτότητας, που να είναι ταυτόχρονα αρσενική και θηλυκή, χριστιανική και παγανιστική, τοπική και παγκόσμια, χωρίς το ένα να προδίδει το άλλο.

Ο Albert Silindokuhle Ibokwe Khoza, ο νεαρός περφόρμερ της, είναι όλα αυτά κι ακόμα περισσότερα. Ένας απίστευτος περφόρμερ, που μεταμορφώνεται διαρκώς πέρα από κάθε όριο, γιατί είναι ήδη ταυτόχρονα τα πάντα: και άντρας και γυναίκα, και ομοφυλόφιλος, και χορευτής και ηθοποιός και τραγουδιστής, και χριστιανός και sangoma (παραδοσιακός θεραπευτής) και πολίτης του κόσμου. Αυτό το πλάσμα με το σώμα έξω από κάθε νόρμα, που ενσαρκώνει μια ασύλληπτη, διαφορετική Αφρική, ερμηνεύει το σόλο του για τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα με την πλάτη γυρισμένη στο κοινό, κοιτώντας προς το τεράστιο είδωλό του που προβάλλεται στην οθόνη εμπρός του.

Κι αν κάθε παράσταση στήνει απέναντί μας έναν καθρέφτη για να κοιταχτούμε, αυτή εδώ το κάνει κυριολεκτικά, αφού η κάμερα που κινηματογραφεί ασταμάτητα τον Άλμπερτ Κόζα, προβάλλοντάς τον σε ένα διαρκές γκρο-πλαν, τραβάει και το κοινό, που συχνά βλέπει και το δικό του είδωλο στη μεγάλη οθόνη. Κι εκεί συναντά αυτό το τεράστιο σώμα, αυτό το τρομακτικό, υπέροχο, λυπημένο, χαρούμενο, βασανισμένο, καφκικό πλάσμα –μια βασίλισσα της Νουβίας, ένα παγόνι του Νείλου, έναν Αφρικανό πολεμιστή– για να αναμετρηθεί μαζί του. Άραγε, αυτό το σώμα θα βρει τον τρόπο να υπάρξει σε έναν κόσμο που αρνείται να το αποδεχτεί; Και μη σας ξεγελάσει η μουσική: το «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ δεν ήταν ποτέ τόσο χαρούμενο, τόσο χορευτικό, τόσο «αφρικανικό», όσο σε αυτή την παράσταση.

Robyn Orlin

εικόνα1/4
Jérôme Séron

Ένας απίστευτος περφόρμερ, που μεταμορφώνεται διαρκώς πέρα από κάθε όριο, γιατί είναι ήδη ταυτόχρονα τα πάντα.

Συντελεστές

Διανομή
Μια πρόταση της Robyn Orlin
Χορευτής
Albert Silindokuhle Ibokwe Khoza
Κοστούμια
Marianne Fassler
Φωτισμοί
Laïs Foulc
Διεύθυνση σκηνής
Thabo Pule
Διαχείριση και παραγωγή
Damien Valette
Βοηθός και συντονίστρια
Margot Lahalle
Παραγωγή
City Theater & Dance Group, Damien Valette Prod.
Ευχαριστίες
Philippe Lainé για τη χρήση των εικόνων και στην ομάδα του Léopard Frock
Συμπαραγωγή
City Theater & Dance Group (Παρίσι), Festival Montpellier Danse 2016 (Μονπελιέ), Festival d’Automne (Παρίσι), Kinneksbond – Centre Culturel Mamer (Λουξεμβούργο), Centre Dramatique National de Haute-Normandie (Ρουέν), La Ferme du Buisson – Scène Nationale de Mar ne-la-Vallée (Νουαζιέλ)
Με την υποστήριξη
Arcadi Ile-de-France
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Δευτέρα 29 Οκτωβρίου

Μετά την παράσταση "To Rest on a Slope", συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές των παραστάσεων "To Rest on a Slope", "And So You See..." και "Quartiers Libres".

Συντονισμός: Ελπίδα Ρίκου, PhD, ανθρωπολόγος, εικαστικός

Διαβάστε περισσότερα

Η Ρόμπιν Όρλιν γράφει στο σημείωμά της για την παράσταση: «To [νοτιοαφρικανικό] σύνταγμα αναφέρεται στην ισότητα των πολιτών ως προς το φύλο τους, κι εγώ έχω πολλά ερωτήματα για την ομοφοβία και τον επανορθωτικό βιασμό, που συμβαίνουν στη χώρα μου, αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος της Αφρικής. Στα πρώτα βήματα της δημοκρατίας μας, όλα έμοιαζαν πιθανά, τόσο για το έθνος, όσο και για τα άτομα. Τελικά, όμως, είναι πραγματικά ελεύθερο το άτομο στη Νότια Αφρική; Μπορεί να αποτινάξει τα χαλινάρια των συντηρητικών προσδοκιών… μιας στενόμυαλης αντίληψης περί “αφρικανικής ταυτότητας”; Οποιαδήποτε διερεύνηση των ορίων, είτε για να τα αγγίξεις είτε για να τα ξεπεράσεις, σε ό,τι αφορά το φύλο και τη φυλή και την πνευματική αναζήτηση, θεωρείται προκλητική και απειλητική για τον συντηρητικό μέσο όρο. Γιατί να μην μπορείς να είσαι ομοφυλόφιλος και ταυτόχρονα να αγαπάς την παράδοση; [...] Γιατί αυτές οι αντιφάσεις να θεωρούνται προδοσία και όχι μια ευκαιρία για να ανακαλύψεις κάτι νέο;»

Ο Άλμπερτ Κόζα, μετά από μια μακρόχρονη αυτοδίδακτη πορεία, σπούδασε θέατρο, μουσική και χορό στο Πανεπιστήμιο του Witwatersrand, στο Γιοχάνεσμπουργκ. Έχει συνεργαστεί με πολλούς Νοτιοαφρικανούς σκηνοθέτες, όπως οι Gys De Vilious, Warona Seane, Kabi Thulo, Tsepo Wamamatu, Gerard Bester και Tarryn Lee. Το σόλο του, “Influences of a Closet Chant”, περιόδευσε σε θεατρικές σκηνές της Ευρώπης.

Ανάμεσα στις διακρίσεις και τα βραβεία που έχει λάβει, το 2009 η Ρόμπιν Όρλιν ανακηρύχθηκε από το γαλλικό κράτος Ιππότης του Τάγματος της Αξίας για την προσφορά της στην τέχνη και τον πολιτισμό.

Ενσωματωμένα Πολυμέσα

Αν επιθυμείτε να δείτε αυτό το υλικό, παρακαλούμε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας επιλέγοντας τις κατηγορίες Επίδοσης και Στόχευσης. Τα δεδομένα σας ενδέχεται να μεταφερθούν σε υπηρεσίες τρίτων μέσων όπως τα YouTube, Vimeo, SoundCloud και Issuu.

Προσαρμογή των ρυθμίσεων Cookies