Ambient Pressure / ΣΤΕΓΗ
menu

Ambient Pressure

ΤΕΤΤΤΙΞ & Παναγιώτης Τομαράς

6-7 ΔΕΚ 2018
21:00
 
Εκθεσιακός χώρος
Διάρκεια: 1 ώρα και 10 λεπτά
Με αφετηρία τον Giacinto Scelsi, γνωστό για τα έργα του «πάνω σε μία νότα» και τη μυστηριακή τους πνευματικότητα, η παράσταση ακολουθεί μια διαδρομή μουσικής και φωτός για να συναντήσει τον νονό της ambient, Brian Eno.
Με αφορμή τα 30 χρόνια από τον θάνατο του Τζιατσίντο Σέλσι, το σύνολο ΤΕΤΤΤΙΞ ανεβάζει μια ambient παράσταση, κατά την οποία ο θεατής συμβιώνει με τη μουσική – ελεύθερος να βυθιστεί μέσα σε αυτήν ή απλώς να την παρακολουθήσει από απόσταση. Κάθε συνθέτης επιστρατεύει διαφορετικά εκφραστικά μέσα: ανεπαίσθητες αλλαγές με πύκνωση και αραίωση του μουσικού υλικού, έμφαση στο ηχόχρωμα ή σε μια συγκεκριμένη περιοχή ενός οργάνου.

Ο Παναγιώτης Τομαράς, εμπνεόμενος από τη μουσική –την ατμόσφαιρά της, τη μινιμαλιστική αισθητική της, την άλλοτε υπνωτική και άλλοτε διεγερτική της επίδραση–, επινοεί ένα παιχνίδι με τις βασικές ιδιότητες του φωτός. Με αντανακλάσεις και αλλαγές στην ένταση και το χρώμα, στήνει μικρές οπτικές «απάτες», δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο περιβάλλον για κάθε έργο.

συντελεστές

Έργα
Giacinto Scelsi: “Okanagon” και “Maknongan”
Brian Eno: “Ambient 4 – On Land” (3 μέρη)
Νίκος Ιωακείμ: “Væsanus!”
Peter Adriaansz: “Fraction”
Μιχάλης Παρασκάκης: «Σκοστόκ»
Ζήσης Σέγκλιας: “Let the Music Go Down”

Μουσικό Σύνολο ΤΕΤΤΤΙΞ
Παναγιώτης Τομαράς: Σχεδιασμός Φωτισμών, Καλλιτεχνικό Βίντεο, Σκηνική επιμέλεια
Μιχάλης Παρασκάκης: σύλληψη, σχεδιασμός
Κατερίνα Κωνσταντούρου, Μιχάλης Παρασκάκης: καλλιτεχνική διεύθυνση

ΤΕΤΤΤΙΞ
Ana Chifu: φλάουτο
Ειρήνη Αμανατιάδου: κλαρινέτο
Ρέα Πικίου: φαγκότο
Guido de Flaviis: σαξόφωνο
Παναγιώτης Ζιάβρας: κρουστά
Σίσσυ Μακροπούλου: άρπα
Mislav Režić: ακουστική/ηλεκτρική κιθάρα 
Κατερίνα Κωνσταντούρου: πιάνο
Σταμάτης Πασόπουλος: μπαγιάν 
Χάρης Παζαρούλας: κοντραμπάσο
Νίκος Ιωακείμ: σύνθεση
Νίκος Γαλενιανός: σύνθεση
Μιχάλης Παρασκάκης: σύνθεση, φωνή

Διεύθυνση: Κωνσταντίνος Τερζάκης

διαβάστε περισσότερα

Λίγα λόγια για τα έργα της παράστασης

Ο Τζιατσίντο Σέλσι, «ο Δάσκαλος της ελάχιστης μετάβασης», με τον διαλογισμό του πάνω στον ήχο, ξεδιπλώνει ένα αρχέγονο δράμα στα έργα “Okanagon” και “Maknongan”.

Ο Πέιτερ Άντριαανς ενορχηστρώνει μια τελετουργία βιομηχανικών ήχων στο “Fraction”, οι οποίες, με τις νωχελικές τους επαναλήψεις, συγχρονίζονται με τυχαίο τρόπο. 

Ο Νίκος Ιωακείμ εξερευνά στο “Væsanus!” τις δυνατότητες που προσφέρει η περιστροφή γύρω από μία νότα. 

Στο «Σκοστόκ» του Μιχάλη Παρασκάκη ένας ακανόνιστος παλμός διαταράσσει τη στατικότητα των κρατημένων ήχων, για να προσδώσει κίνηση στη μουσική δραματουργία.

Στο “Let the music go down”, ο Ζήσης Σέγκλιας εξερευνά την τάση της μουσικής να κατευθύνεται προς τα κάτω, από δραματουργική άποψη ― ό,τι κι αν μπορεί να σημαίνει αυτό: χαμηλή περιοχή ενός οργάνου, επιβράδυνση του παλμού, αλλαγή ηχοχρώματος και, φυσικά, διάθεσης.

Η παράσταση επισφραγίζεται με κομμάτια από το “On Land” του νονού της ambient, Μπράιαν Ίνο, σε μια αναδημιουργία για όργανα.

χορηγίες / συνεργασίες

Χορηγός μετακινήσεων

Χορηγός φιλοξενίας

Επίσημος ιατρικός υποστηρικτής

Με την υποστήριξη