Ambient Pressure / ΣΤΕΓΗ
menu

Ambient Pressure

ΤΕΤΤΤΙΞ & Παναγιώτης Τομαράς

6-7 ΔΕΚ 2018
21:00
 
Εκθεσιακός χώρος
Διάρκεια: 1 ώρα και 10 λεπτά
Με αφετηρία τον Giacinto Scelsi, γνωστό για τα έργα του «πάνω σε μία νότα» και τη μυστηριακή τους πνευματικότητα, η παράσταση ακολουθεί μια διαδρομή μουσικής και φωτός για να συναντήσει τον νονό της ambient, Brian Eno.
Έναρξη προπώλησης Φίλων: 6 ΝΟΕ 2018, 12:00
Έναρξη γενικής προπώλησης: 13 ΝΟΕ 2018, 12:00

Κανονικό: 7, 10 €
Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 8 €
Κάτοικος Γειτονιάς, Παρέα 10+ άτομα: 7 €
ΑμεΑ, Ανεργίας: 5 € | Συνοδός ΑμεA: 5 €

Ομαδικές κρατήσεις στο groupsales@sgt.gr

*Στην παράσταση γίνεται χρήση στροβοσκοπικών φωτισμών (strobe lights).
Με αφορμή τα 30 χρόνια από τον θάνατο του Τζιατσίντο Σέλσι, το σύνολο ΤΕΤΤΤΙΞ ανεβάζει μια ambient παράσταση, κατά την οποία ο θεατής συμβιώνει με τη μουσική – ελεύθερος να βυθιστεί μέσα σε αυτήν ή απλώς να την παρακολουθήσει από απόσταση. Κάθε συνθέτης επιστρατεύει διαφορετικά εκφραστικά μέσα: ανεπαίσθητες αλλαγές με πύκνωση και αραίωση του μουσικού υλικού, έμφαση στο ηχόχρωμα ή σε μια συγκεκριμένη περιοχή ενός οργάνου.

Ο Παναγιώτης Τομαράς, εμπνεόμενος από τη μουσική –την ατμόσφαιρά της, τη μινιμαλιστική αισθητική της, την άλλοτε υπνωτική και άλλοτε διεγερτική της επίδραση–, επινοεί ένα παιχνίδι με τις βασικές ιδιότητες του φωτός. Με αντανακλάσεις και αλλαγές στην ένταση και το χρώμα, στήνει μικρές οπτικές «απάτες», δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο περιβάλλον για κάθε έργο.

συντελεστές

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Brian Eno (γενν. 1948)
“Ambient 4: On Land_ Lizard Point” (1978-82) – μεταγραφή για σύνολο

Giacinto Scelsi (1905-88)
“Okanagon” (1968), για άρπα, ταμ-ταμ και κοντραμπάσο με ενίσχυση

Ζήσης Σέγκλιας (γενν. 1984)
“Let the music go down” (2013), για μπάσο κλαρινέτο, σαξόφωνο, φαγκότο, κρουστά, κοντραμπάσο

Νίκος Ιωακείμ (γενν. 1978)
“Væsanus!” (2014), για φλάουτο, μπάσο κλαρινέτο, σαξόφωνο, φαγκότο, κρουστά, κιθάρα, κοντραμπάσο

Brian Eno
“Ambient 4: On Land_ A Clearing” (1978-82) - μεταγραφή για σύνολο

Peter Adriaansz (γενν. 1966)
“Fraction” (2011), για σαξόφωνο, ηλ. κιθάρα, κανονάκι και σαντούρι με ενίσχυση

Giacinto Scelsi (1905-88)
“Maknongan” (1976), για οποιοδήποτε βαθύφωνο όργανο

Μιχάλης Παρασκάκης (γενν. 1980)
«Σκοστόκ» (2015), για σύνολο

Brian Eno
“Ambient 4: On Land_ Lantern Marsh” (1978-82) - μεταγραφή για σύνολο


Σύλληψη, Σχεδιασμός: Μιχάλης Παρασκάκης
Καλλιτεχνική διεύθυνση και προγραμματισμός: Κατερίνα Κωνσταντούρου, Μιχάλης Παρασκάκης, Νίκος Γαλενιανός, Νίκος Ιωακείμ
Σχεδιασμός φωτισμών, Σκηνική επιμέλεια: Παναγιώτης Τομαράς
Τεχνικός ήχου: Brian Coon
 
ΤΕΤΤΤΙΞ: Ana Chifu (φλάουτο), Ειρήνη Αμανατιάδου (κλαρινέτο), Guido de Flaviis (σαξόφωνo), Ρέα Πικίου (φαγκότο), Σίσσυ Μακροπούλου (άρπα), Κατερίνα Κωνσταντούρου (πιάνο, κανονάκι), Mislav Režić (κιθάρα), Σταμάτης Πασόπουλος (ακορντεόν), Παναγιώτης Ζιάβρας (κρουστά, σαντούρι), Χάρης Παζαρούλας (κοντραμπάσο), Μιχάλης Παρασκάκης (συνθέτης, φωνή), Νίκος Ιωακείμ (συνθέτης), Νίκος Γαλενιανός (συνθέτης). 
 
Διεύθυνση: Κωνσταντίνος Τερζάκης

Θερμές ευχαριστίες στους Μίλτο Λογιάδη, Παύλο Σεργίου, Αναστασία Γεωργάκη και Θάνο Νικολόπουλο, Ζαχαρία Ταρπάγκο, Βαγγέλη Πασχαλίδη, Βασίλη Ζιγκερίδη, Αλέξανδρο Ριζόπουλο, Γιώργο Περράκη, Στέλλα Χρονοπούλου, Αντώνη Χατζηνικολάου, Μάρκο Ρούνιτς και τον Μπράιαν Ίνο που μας διέθεσε αφιλοκερδώς τη μουσική του.

διαβάστε περισσότερα

Λίγα λόγια για τα έργα της παράστασης

Ο Τζιατσίντο Σέλσι, «ο Δάσκαλος της ελάχιστης μετάβασης», με τον διαλογισμό του πάνω στον ήχο, ξεδιπλώνει ένα αρχέγονο δράμα στα έργα “Okanagon” και “Maknongan”.

Ο Πέιτερ Άντριαανς ενορχηστρώνει μια τελετουργία βιομηχανικών ήχων στο “Fraction”, οι οποίες, με τις νωχελικές τους επαναλήψεις, συγχρονίζονται με τυχαίο τρόπο. 

Ο Νίκος Ιωακείμ εξερευνά στο “Væsanus!” τις δυνατότητες που προσφέρει η περιστροφή γύρω από μία νότα. 

Στο «Σκοστόκ» του Μιχάλη Παρασκάκη ένας ακανόνιστος παλμός διαταράσσει τη στατικότητα των κρατημένων ήχων, για να προσδώσει κίνηση στη μουσική δραματουργία.

Στο “Let the music go down”, ο Ζήσης Σέγκλιας εξερευνά την τάση της μουσικής να κατευθύνεται προς τα κάτω, από δραματουργική άποψη ― ό,τι κι αν μπορεί να σημαίνει αυτό: χαμηλή περιοχή ενός οργάνου, επιβράδυνση του παλμού, αλλαγή ηχοχρώματος και, φυσικά, διάθεσης.

Η παράσταση επισφραγίζεται με κομμάτια από το “On Land” του νονού της ambient, Μπράιαν Ίνο, σε μια αναδημιουργία για όργανα.

χορηγίες / συνεργασίες

Χορηγός μετακινήσεων

Χορηγός φιλοξενίας

Επίσημος ιατρικός υποστηρικτής

Με την υποστήριξη