Bubble Jam | Daniel Wetzel (Rimini Protokoll) / ΣΤΕΓΗ
menu

Bubble Jam

Daniel Wetzel (Rimini Protokoll)

24 ΝΟΕ 2018 – 21 ΑΠΡ 2019
 
5ος όροφος - Εργαστήριο Εφηβικού Θεάτρου
Το “Bubble Jam” οδηγεί μια ομάδα σε ένα πείραμα με τον εαυτό της. Η σκηνή είναι online. Τα πρόσωπα του έργου δεν βρίσκονται εδώ, αλλά στις οθόνες μας. Στέλνουν μηνύματα. Οι θεατές τούς ακολουθούν. Ενίοτε απαντούν, μέσω smartphones. Ποιος βρίσκεται στην άλλη άκρη; Ποιοι, τελικά, είμαστε όλοι εμείς μέσα στο διαδίκτυο;
«Ποιος βρίσκεται στην άλλη άκρη του Internet και τι διαδραματίζεται όταν επικοινωνούμε μαζί του online;» Θέτοντας αυτήν την ερώτηση, ο Daniel Wetzel, ιδρυτικό μέλος της διεθνώς καταξιωμένης ομάδας Rimini Protokoll, στήνει μια παράσταση για τους συνομηλίκους του YouTube, για εκείνους που χρησιμοποιούν το Messenger, το Viber και το WhatsApp, για την πρώτη γενιά ιθαγενών του διαδικτύου. 

Όπως συμβαίνει συνήθως στο θέατρο, συναντιόμαστε όλοι στον ίδιο χώρο. Η σκηνή, όμως, εδώ έχει μετατραπεί σε κώδικα. Το “Bubble Jam”, διαδραστικό παιχνίδι και πείραμα με τον εαυτό μας, μας καλεί να λειτουργήσουμε ως μέλη ενός cloud που αναζητά τα όριά του. Πώς λαμβάνονται οι κοινές αποφάσεις; Τι συμβαίνει όταν οι αλγόριθμοι μπαίνουν στη μέση; Ποιοι ή τι, τέλος πάντως, είναι εκείνα στα οποία κάνουμε “like” και “follow”; Ποιοι, τελικά, είμαστε όλοι εμείς και τι ακριβώς κάνουμε εδώ πέρα;
 

συντελεστές

Σύλληψη και Σκηνοθεσία: Daniel Wetzel 
Συγγραφή: Daniel Wetzel, Νικόλας Χανακούλας, Γιώργος Παναγιωτάκης 
Χώρος: Διδώ Γκόγκου 
Φωτισμοί: Guy Στεφάνου
Σχεδιασμός και υλοποίηση του συστήματος λογισμικού, Γραφικά: Δημήτρης Τράκας (ViRA)
Σχεδιασμός Ήχου – Προγραμματισμός: Λάμπρος Πηγούνης, Ορέστης Καραμανλής
Μοντάζ σεναρίου, Χειριστής: Ανδρέας Ανδρέου

Συμπαραγωγή: Rimini Protokoll και Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Στην παράσταση γίνεται χρήση τεχνολογίας που έχει αναπτυχθεί για το πρότζεκτ των Rimini Protokoll, “Dreaming Collectives. Tapping Sheep”, γραμμένο από τον Daniel Wetzel και την Ιωάννα Βαλσαμίδου.

διαβάστε περισσότερα

Γνώριμος στο κοινό της Στέγης από προηγούμενες συνεργασίες του, ο Ντάνιελ Βέτσελ (γενν. 1969) είναι ιδρυτικό μέλος της πρωτοποριακής ευρωπαϊκής ομάδας Rimini Protokoll (2002), η οποία συχνά δημιουργεί ρηξικέλευθα πρότζεκτ όχι με ηθοποιούς, αλλά με «ειδικούς» επί του εκάστοτε θέματος.

Είναι η τέταρτη φορά που οι Rimini Protokoll συνεργάζονται με τη Στέγη, παρουσιάζοντας δουλειά τους στην Αθήνα. 

Η αμέσως προηγούμενη δουλειά του Ντάνιελ Βέτσελ στη Στέγη ήταν το “Evros Walk Water 1 & 2”, μια εγκατάσταση βασισμένη στις αφηγήσεις και τους αυτοσχεδιασμούς ασυνόδευτων ανήλικων μεταναστών, όπου το κοινό συμμετείχε ενεργά: λαμβάνοντας οδηγίες από ακουστικά, επανεκτελούσε το μουσικό έργο “Water Walk” του John Cage. 

Ο Ντάνιελ Βέτσελ συμμετείχε επίσης στο “X Apartments Athens“ (2015), την περιπατητική site-specific περφόρμανς που δόθηκε εκτός Στέγης, σε διαμερίσματα και σπίτια στο κέντρο της Αθήνας, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 2. Παρουσίασε το έργο «Οδός Λήθης 7», στο οποίο δύο δίδυμες αδερφές έπαιζαν πιάνο στο ημιτελές διαμέρισμά τους που δεν κατάφεραν ποτέ να κατοικήσουν. 

Στις παραστάσεις που έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα, οι Rimini Protokoll έχουν κατά καιρούς ανεβάσει στη σκηνή τους εξής «ειδικούς»: Ξεναγούς και φύλακες ελληνικών αρχαιολογικών χώρων («Hot spots ή Ήμουν εδώ», θέατρο Θησείον, 2004)· Ινδούς τηλεφωνητές (“Calcutta in a box”, Bios, 2009)· απολυμένους μουεζίνηδες του Καΐρου (“Radio Muezin”, Πειραιώς 260, Φεστιβάλ Αθηνών 2009)· 103 οικοδόμους, ζωγράφους, αντιρρησίες συνείδησης, πολιτικούς και οικονομικούς πρόσφυγες, ακτιβιστές και δικηγόρους, που συνιστούν τους σύγχρονους «Προμηθείς» της Ελλάδας, εκτιθέμενους –εν είδει στατιστικού γραφήματος– στη σκηνή του Ηρωδείου («Ο Προμηθέας στην Αθήνα», Φεστιβάλ Αθηνών 2011)· 20 ανθρώπους που η ζωή τους διαμορφώνεται από το παγκόσμιο εμπόριο όπλων (“Situation Rooms”, Fast Forward Festival 1, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 2014)· ειδικούς στο διεθνές δίκαιο και τα ανθρώπινα δικαιώματα, έναν συντηρητή παλιών χειρογράφων, έναν εκ γενετής τυφλό μουσικό παραγωγό, έναν Ισραηλινό δικηγόρο και έναν Τούρκο hip-hop / metalcore καλλιτέχνη και εθνολόγο («Adolf Hitler: Ο Αγών μου, τόμοι Ι & ΙΙ», Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 2016).

Και αυτή τη φορά, στη σκηνή θα βρίσκονται μόνο οι ίδιοι οι θεατές.

χορηγίες / συνεργασίες

Χορηγός μετακινήσεων

Χορηγός φιλοξενίας

Επίσημος ιατρικός υποστηρικτής

Με την υποστήριξη