Data Mining / Live Scoring / ΣΤΕΓΗ
menu

Data Mining / Live Scoring

Αλέξανδρος Δρυμωνίτης - ARTéfacts ensemble

3-4 ΑΠΡ 2019
Εκθεσιακός χώρος
Μια παράσταση πολυμέσων που συνδέει τις νέες τεχνολογίες με την ακουστική μουσική, το τυχαίο με το επίκαιρο και τον ήχο με το φως. Το ARTéfacts ensemble έρχεται αντιμέτωπο με μια νέα πρόκληση: την ερμηνεία μιας παρτιτούρας την οποία παράγει σε πραγματικό χρόνο ένας αλγόριθμος που ανασύρει δεδομένα από το διαδίκτυο.
Ένα θέμα της επικαιρότητας, που προκαλεί σχόλια, αντιδράσεις και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιλέγεται ως πρώτη ύλη για το περιεχόμενο της παράστασης. Ένας αλγόριθμος, ανασύρει δεδομένα, αναλύει τη δραστηριότητα των χρηστών του διαδικτύου και δημιουργεί, σε πραγματικό χρόνο, μια παρτιτούρα για καθέναν από τους έξι μουσικούς του συνόλου σύγχρονης μουσικής ARTéfacts ensemble.

Ο αλγόριθμος «διευθύνει» και τον φωτισμό της παράστασης, με στόχο ο θεατής να βιώσει μια συνολική εμπειρία ακρόασης και θέασης. Οι θεατές μπορούν να περιηγούνται ανάμεσα στους μουσικούς του συνόλου, ενώ οθόνες προβολής απεικονίζουν τον τρόπο με τον οποίο τα δεδομένα μετατρέπονται σε παρτιτούρα. Αν θέλουν, μάλιστα, μπορούν και οι ίδιοι να βάλουν την πινελιά τους στην εξέλιξη της παράστασης, αφήνοντας το δικό τους ίχνος στο feed του αλγόριθμου.

συντελεστές

Προγραμματιστής / δημιουργία αλγόριθμου: Αλέξανδρος Δρυμωνίτης 
Σύνθεση μουσικού υλικού: Νικολέτα Χατζοπούλου 
Σχεδιασμός Φωτισμών: Μελίνα Μάσχα 

Μουσικό Σύνολο ARTéfacts ensemble 
Λουίζος Ασλανίδης: επιμέλεια σκηνοθεσίας / visuals
Λαέρτης Κοκολάνης: βιολί
Ηλίας Σδούκος: βιόλα
Σπύρος Τζέκος: κλαρινέτο
Guido De Flaviis: σαξόφωνο
Κώστας Σερεμέτης: κρουστά
Θοδωρής Βαζάκας: κρουστά

διαβάστε περισσότερα

Για τη μουσική της παράστασης, η συνθέτρια Νικολέτα Χατζοπούλου συνεργάστηκε στενά με τον προγραμματιστή του αλγόριθμου Αλέξανδρο Δρυμωνίτη και συνέθεσε μία βάση δεδομένων ή οποια αποτελείται από διακριτά στοιχεία (μελωδίες, ρυθμούς, συνηχήσεις, χειρονομίες κ.λπ.), τα οποία ο αλγόριθμος χρησιμοποιεί ως «δεξαμενή» για να δημιουργήσει την παρτιτούρα. 

Η υπεύθυνη φωτισμών Μελίνα Μάσχα συνεργάστηκε με παρόμοιο τρόπο με τον Αλέξανδρο Δρυμωνίτη έτσι ώστε ο αλγόριθμος να δημιουργεί παράλληλα μια ζωντανή φωτιστική σύνθεση και φωτιστικούς συνδυασμούς.
 
Πρόθεση των συντελεστών είναι να «ανέβει» σε ένα ανοιχτό hub προγραμματισμού ο κώδικας του αλγόριθμου, έτσι ώστε να μπορέσουν και άλλοι προγραμματιστές να εμπλουτίσουν το πρότζεκτ, γράφοντας κώδικα για άλλα μουσικά όργανα ή, ακόμα, εξελίσσοντας τον κύριο αλγόριθμο. 

ARTéfacts ensemble
Το ARTéfacts ensemble δημιουργήθηκε στην Αθήνα το 2007. Λειτουργεί με έναν βασικό πυρήνα 6 μελών και έναν σταθερό κύκλο συνεργατών – μουσικών, αλλά και καλλιτεχνών από διάφορους άλλους τομείς.

Τα μέλη του επιδιώκουν να ανακαλύπτουν και να ερμηνεύουν το σύγχρονο ρεπερτόριο, προσφέροντας παράλληλα μια νέα οπτική στην παρουσίασή του, με τη διεύρυνση της έννοιας της μουσικής συναυλίας και την εξερεύνηση των εκφραστικών δυνατοτήτων της σύγχρονης multimedia παράστασης.
Το ARTéfacts ensemble έχει πραγματοποιήσει πολλές εμφανίσεις στη Αθήνα, καθώς και σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Ειδικά για το σύνολο, έχουν συνθέσει έργα οι: Κορνήλιος Σελαμσής, Maurilio Cacciatore, Στάθης Γυφτάκης, Νικόλας Τζώρτζης, Δημήτρης Ανδρικόπουλος, Balázs Horváth, Branka Popovic, Laurent Durupt, Cassandra Miller, Doina Rotaru, Cornelis de Bondt, Grzegorz Marciniak, Ofir Klemperer, Θανάσης Δεληγιάννης, Χρήστος Αλεξόπουλος, Μάνος Βεντούρας, Εσθήρ Λέμη κ.ά.
Το σύνολο έχει δύο δισκογραφικές δουλειές στο ενεργητικό του: το cd ‘THIVA Km102’ και τη ζωντανή ηχογράφηση της παράστασης «Συγκατοίκηση» με τον Κωνσταντίνο Βήτα, σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
artefactsensemble.gr

Αλέξανδρος Δρυμωνίτης
Ο Αλέξανδρος Δρυμωνίτης είναι μουσικός, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τομέα της πειραματικής ηλεκτρονικής μουσικής και του θορύβου. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Conservatorium Van Amsterdam. Η μουσική του πρακτική επικεντρώνεται στην υφή του ήχου και του θορύβου, ερευνώντας τα όρια του ελέγχου, με τη μορφή ως κύριο στόχο. Ο εκπαιδευτικός του στόχος είναι να παρέχει γνώσεις σχετικά με τον προγραμματισμό πολυμέσων. 

Έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες από διαφορετικά πεδία τέχνης, καθώς και με ποικίλα σύνολα, διεπιστημονικά ή μουσικά. Είναι μέλος της καλλιτεχνικής κολεκτίβας Medea Electronique και συνεργάτης του ARTéfacts Ensemble. 

Ως μέλος της Medea Electronique, είναι ο βασικός διοργανωτής του Electric Nights, ενός φεστιβάλ ζωντανής ηλεκτρονικής μουσικής με έδρα την Αθήνα.

Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του στην Ευρώπη και την Αμερική, ενώ εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας στα πεδία της ηλεκτρονικής μουσικής και του πολυμεσικού προγραμματισμού.
Είναι συγγραφέας του βιβλίου “Digital Electronics for Musicians”, το οποίο εκδόθηκε από τον οίκο Apress.
http://drymonitis.me/

Νικολέτα Χατζοπούλου
Η Νικολέτα Χατζοπούλου είναι συνθέτρια, μουσικός και ερευνήτρια. Σπούδασε σύνθεση, βιόλα ντα γκάμπα στο Βασιλικό Κονσερβατόριο της Χάγης (BMus και MMus in Composition) και παρακολούθησε μονοετή κύκλο σπουδών στην ηχολογία. Επίσης, σπούδασε αστροφυσική στο Πανεπιστήμιο της Ουαλίας στο Κάρντιφ (BSc in Astrophysics). Από το 2014 είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου της Κρήτης, όπου εκπονεί έρευνα στο πεδίο της αρχιτεκτονικής και μουσικής, με αντικείμενο την σύνθεση στον χωροχρόνο. 

Ως συνθέτρια και μουσικός έχει ασχοληθεί με ένα ευρύ φάσμα μουσικών ειδών: παλαιά μουσική, σύγχρονη, αυτοσχεδιαστική και ποπ. Έχει γράψει οργανική, φωνητική, ηλεκτρονική και ηλεκτροακουστική μουσική, όπερες δωματίου, μουσική για θέατρο, χορό, ντοκιμαντέρ και εγκαταστάσεις πολυμέσων. Με τις συνθέσεις της έχει συμμετάσχει σε διεθνή φεστιβάλ, όπως τα Gaudeamus Muziekweek, Operadagen Rotterdam, Dag in de Branding, Spectrum, Bebersee, Bang On A Can, Sirga, FIME κ.ά. 

Ως δεξιοτέχνης της βιόλα ντα γκάμπα, έχει συνεργαστεί με σύνολα παλαιάς μουσικής, ενώ παράλληλα ασχολείται με την εξερεύνηση του οργάνου σε αυτοσχεδιαστικό και ηχοχρωματικό επίπεδο, καθώς και με την ερμηνεία συγχρόνου ρεπερτορίου.
www.nicoletachatzopoulou.com

Μελίνα Μάσχα
Η Μελίνα Μάσχα αποφοίτησε από το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη σκηνοθεσία θεάτρου (πανεπιστήμιο του Μίντλσεξ) και στον θεατρικό φωτισμό (Κεντρική Σχολή Λόγου και Δράματος). Από το 2000 ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει συνεργαστεί με διάφορες ομάδες και οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας φωτισμούς για περισσότερες από διακόσιες παραστάσεις. Έχει εργαστεί για το Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, τα Μέγαρα Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα Πάτρας, Καλαμάτας, Ρούμελης και Κοζάνης, καθώς επίσης και για οργανισμούς του ελεύθερου θεάτρου, όπως το Θέατρο του Νότου, το Θέατρο Τέχνης, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Μεταξουργείο, το Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, τις Όπερες των Ζητιάνων κ.ά. 

χορηγίες / συνεργασίες

Χορηγός μετακινήσεων

Χορηγός φιλοξενίας

Επίσημος ιατρικός υποστηρικτής

Με την υποστήριξη