Συνθέτοντας ήχους με ψηφιακές εφαρμογές / ΣΤΕΓΗ
menu

Συνθέτοντας ήχους με ψηφιακές εφαρμογές

Εργαστήριο δημιουργικών μαθημάτων μουσικής για εκπαιδευτικούς

Interfaces


9-10 ΔΕΚ 2018
 
Για Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Interfaces, στόχος του οποίου είναι να κάνει προσιτή τη σύγχρονη μουσική σε ένα ευρύτερο κοινό, προσφέρεται το εργαστήριο αυτό σε εκπαιδευτικούς που θα μάθουν να συνθέτουν μουσική ψηφιακά… δίχως νότες.
Κόστος συμμετοχής: 20 € (και για τις δύο συναντήσεις)
Στο εργαστήριο «Συνθέτοντας ήχο με ψηφιακές εφαρμογές», πυρήνας είναι οι ήχοι και όχι οι νότες! Έτσι, στόχος είναι να μάθουμε πώς μπορούμε να ηχογραφήσουμε ήχους από την καθημερινότητα και το περιβάλλον μας, να τους επεξεργαστούμε και να τους βάλουμε σε μια ακολουθία βάσει ενός ψηφιακού προγράμματος.

Οι συμμετέχοντες –που δεν χρειάζεται απαραίτητα να έχουν γνώσεις μουσικής– θα μάθουν λοιπόν πώς να ενσωματώνουν με τη σειρά τους μουσικές και ηχητικές δραστηριότητες στη διδασκαλία τους, τις οποίες μπορούν να προσαρμόζουν ανάλογα με την ηλικία των μαθητών τους και τις συνθήκες.

Τρεις είναι οι βασικοί άξονες στους οποίους θα εστιάσουμε: πώς μπορεί να εκπαιδευτεί κανείς να ακούει, πώς μπορεί να ηχογραφεί ήχους και, στη συνέχεια, πώς να συνθέτει. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες θα διδαχθούν το λογισμικό “Compose with Sounds” και θα πάρουν μαζί τους χρήσιμα υλικά, τα οποία θα τους βοηθήσουν στη μετέπειτα διδασκαλία.

συντελεστές

Duncan Chapman: Μουσικός, συνθέτης και παιδαγωγός
Dave Holland: Μουσικός, συνθέτης, ερευνητής και παιδαγωγός

διαβάστε περισσότερα

Το εργαστήριο είναι μέρος του προγράμματος Interfaces, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Απευθύνεται σε:
Το εργαστήριο απευθύνεται σε όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς απαραίτητη εξειδίκευση στη μουσική. Στόχος του είναι να παράσχει εργαλεία και τεχνικές με επίκεντρο τον ήχο, που να μπορούν να αξιοποιηθούν σε όλα τα γνωστικά πεδία μέσα στη σχολική τάξη.

Προϋποθέσεις:
Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στα αγγλικά.

Ημερομηνίες:
Κυριακή 9 & Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018

Ώρες:
17:00-21:00 

Κόστος συμμετοχής:
20 € (και για τις δύο συναντήσεις)

Κρατήσεις - Πληροφορίες:
T: 213 017 8002
Email: education@sgt.gr

Ο Duncan Chapman είναι συνθέτης και sound artist που συνεργάζεται τακτικά με κορυφαίους μουσικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο. Πρόσφατα πρότζεκτ του περιλαμβάνουν τη συv-σκηνοθεσία μεγάλης κλίμακας συμμετοχικών περφόρμανς πρότζεκτ για το Casa da Música (Πόρτο) και για το φεστιβάλ Sonophilia (Λίνκολν, 2018). Άλλα πρότζεκτ περιλαμβάνουν: το “Dark Januaries”, ένα ετήσιο πρότζεκτ προσωπικής σύνθεση με την Isabel Jones, ένα πρότζεκτ νανουρισμάτων για το “lullabies” με τη Supriya Nagarajan (Manasamitra) στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο Ultima Festival (Όσλο), το Kamppi “Chapel of Silence” (Ελσίνκι) και ενορχήστρωση ινδικών νανουρισμάτων (Συμφωνική Ορχήστρα Ισλανδίας). Ο Ντάνκαν Τσάπμαν αυτή τη στιγμή συμμετέχει στην περιοδεία “White Cane” (Salamanda Tandem). Πρόσφατες σόλο περφόρμανς του είναι οι:  “Lead: Gold”, στο Listen to the Voice of Fire: Alchemy in Sound Art (Εθνική Βιβλιοθήκη Ουαλίας, 2017), “Sonifying myself” στο συμπόσιο για τον ήχο The Music of Sound, (Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, 2017) και συναυλίες στο Weird Garden (Λίνκολν) καθώς και το ολονύχτιο φεστιβάλ drone μουσικής X-12 στο Γκένσμπορο.  Το “Piddocks” κυκλοφόρησε από τη Linear Obsessional τον Οκτώβριο του 2018 και ένα άλμπουμ στην ίδια δισκογραφική θα κυκλοφορήσει το 2019. Τα τρέχοντα πρότζεκτ του περιλαμβάνουν: ένα περφόρμανς πρότζεκτ για το  Huddersfield Contemporary Music Festival, συνεργασία με το Πανεπιστήμιο De Montfort για το ευρωπαϊκό πρότζεκτ Interfaces της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συντονίζει η Στέγη, ενώ είναι μέντορας δύο συνθετών που γράφουν κομμάτια για την Paraorchestra.

Ο David Holland έχει υπόβαθρο στη ροκ μουσική αλλά ανέπτυξε ενδιαφέρον για την ηλεκτροακουστική μουσική όταν σπούδαζε E-music στο πανεπιστήμιο του Coventry, όπου του απονεμήθηκε το βραβείο Rolf Gehlhaar για σύνθεση ηλεκτρονικής μουσικής. Το 2010 πήρε μια υποτροφία AHRC για ένα Masters by Research στο Πανεπιστήμιο De Montfort υπό την επίβλεψη του Leigh Landy. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε το διδακτορικό του στο Πανεπιστήμιο του Ντε Μόντφορτ το 2017 (χρηματοδοτούμενο από το AHRC ως τμήμα του  Midlands3Cities Doctoral Training Partnership) στο οποίο ερεύνησε το αν η ενισχυμένη ακρόαση δύναται να χρησιμοποιηθεί ως παιδαγωγικό εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει στη μεγαλύτερη ενασχόληση με τη μουσική με βάση τον ήχο, μέσω της δημιουργικής πρακτικής. Το 2014, το κομμάτι του “The Force” ήταν υποψήφιο στο Bangor Dylan Thomas Prize for Electroacoustic Composition στο πανεπιστήμιο του Bangor. Ο Ντέιβιντ Χόλαντ σήμερα διδάσκει Μουσική Τεχνολογία στο Πανεπιστήμιο Ντε Μόντφορτ (Leicester, UK) και εργάζεται ως βοηθός ερευνητή για το ευρωπαϊκό πρότζεκτ Interfaces της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συντονίζει η Στέγη και αφορά την επαφή νέων κοινών με νέα μουσική.

χορηγίες / συνεργασίες

ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ

Χορηγός μετακινήσεων

Χορηγός φιλοξενίας

Επίσημος ιατρικός υποστηρικτής

Με την υποστήριξη