Nicolas Stemann / Thalia Theater / ΣΤΕΓΗ

Nicolas Stemann / Thalia Theater

"Τα συμβόλαια του εμπόρου - Μια οικονομική κωμωδία" της Elfriede Jelinek

27 - 29 Μαρ 201420:00Κεντρική Σκηνή
15 – 18 – 28 €
Μειωμ. 10 - 12 - 15 € | Άνεργοι 5 €
Μια πολυσυζητημένη παράσταση φθάνει στη Στέγη και την καταλαμβάνει από άκρη σε άκρη.
Μια πολυσυζητημένη παράσταση φθάνει στη Στέγη και την καταλαμβάνει από άκρη σε άκρη. Το έργο-δυναμίτης, από τη βραβευμένη με Νόμπελ συγγραφέα Ελφρίντε Γέλινεκ, προσαρμόζεται στη συνθήκη της ελληνικής οικονομικής κρίσης και ανεβαίνει σαν ένα θεότρελο μουσικοθεατρικό χάππενινγκ.

«Το χρήμα τα έπαιξε και την έκανε για αλλού!» θα μας τραγουδήσουν οι δεκατρείς ηθοποιοί και μουσικοί από την Κολωνία και το Αμβούργο, κολλώντας πάνω τους χαρτονομίσματα των 100 ευρώ, λίγο πριν  τα σκίσουν ή τα κάψουν, σε αυτό το τετράωρο σκηνικό όργιο. Οι θεατές μπορούν να μπαινοβγαίνουν στους χώρους κατά βούληση· δύσκολα, όμως, χάνει κανείς έστω και μία στιγμή από αυτό το εκθαμβωτικό, αναρχικό και αξιολάτρευτα σαρκαστικό «πανκ ορατόριο του χρήματος», το οποίο σκηνοθετεί ένας από τους σημαντικότερους σήμερα Ευρωπαίους σκηνοθέτες, ο 45χρονος Γερμανός Νίκολας Στέμαν.

Το έργο Τα συμβόλαια του εμπόρου, με υπότιτλο «Μια οικονομική κωμωδία», γράφτηκε το 2008 από τη διεθνώς καταξιωμένη Αυστριακή Ελφρίντε Γέλινεκ (Νόμπελ Λογοτεχνίας 2004) και έμελε να αποδειχτεί η πιο διορατική και οργισμένη θεατρική προφητεία για την επερχόμενη χρηματοπιστωτική κρίση. Είναι ένα χειμαρρώδες κείμενο-παλίμψηστο για τη συντέλεια της ελεύθερης αγοράς, που ο Στέμαν το ανεβάζει εμφανίζοντας αγχωμένους τραπεζίτες και ρημαγμένους συνταξιούχους, σε ένα ασύλληπτης φαντασίας και εξωφρενικού χιούμορ χάππενινγκ, προσαρμοσμένο κάθε φορά στη χώρα που παρουσιάζεται. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης θα βρίσκεται διαρκώς επί σκηνής, άλλοτε ως πιανίστας και άλλοτε ως κομπέρ, διευθύνοντας την πιο θυελλώδη παράσταση των τελευταίων ετών.
Nicolas Stemann / Thalia Theater, "Τα συμβόλαια του εμπόρου - Μία οικονομική κωμωδία"
Σκηνοθεσία: Nicolas Stemann
Σκηνικά: Katrin Nottrodt
Κοστούμια: Marysol del Castillo
Δραματουργία: Benjamin von Blomberg
Μουσική: Thomas Kürstner, Sebastian Vogel
Βίντεο: Claudia Lehmann
Βοηθός Σκηνοθέτη: Nora Bussenius
Βοηθός Βίντεο: Hanna Linn Wiegel
Διεύθυνση Σκηνής: Corinna Fussbach
Υποβολέας: Antje Kreusch
                             
Ηθοποιοί: Therese Dürrenberger, Franziska Hartmann, Ralf Harster, Sebastian Rudolph, Maria Schrader (27 & 28/3) / Αλεξία Καλτσίκη (29/3), Alicia Aumüller, Benjamin von Blomberg, Thomas Kürstner, Sebastian Vogel, Claudia Lehmann, Nicolas Stemann, Daniel Lommatzsch, Jaydon-Paul Reisberg

Παραγωγή: Thalia Theater, σε συμπαραγωγή με το Schauspiel Köln
Δραματουργικά δικαιώματα: Rowohlt Theaterverlag, Reinbek
Με την υποστήριξη: Hapag-Lloyd Hamburg
Παγκόσμια πρεμιέρα: 2 Οκτωβρίου 2009, Thalia Theater (Αμβούργο)
 
Διαβάστε περισσότερα:

•    Πολυγραφότατη συγγραφέας και δυναμική ακτιβίστρια, η Ελφρίντε Γέλινεκ έγινε ευρέως γνωστή το 2001, όταν ο Michael Haneke κινηματογράφησε το μυθιστόρημά της Η Δασκάλα του Πιάνου, με πρωταγωνίστρια την Isabelle Huppert.

•    Το 2004, η Γέλινεκ έλαβε το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας «για τη μουσική ροή του λόγου και του αντίλογου στα μυθιστορήματα και τα θεατρικά έργα της», τα οποία, σύμφωνα με τη Σουηδική Ακαδημία «αποκαλύπτουν με ασυνήθιστο γλωσσικό ζήλο τον παραλογισμό των κοινωνικών στερεοτύπων και τη δύναμή τους να υποδουλώνουν».

•    Η Γέλινεκ έγραψε Τα συμβόλαια του εμπόρου (πρωτότυπος τίτλος: Die Kontrakte des Kaufmanns) τον Αύγουστο του 2008, ένα μήνα πριν από την κατάρρευση της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας Lehman Brothers. Το έργο πρωτοανέβηκε από τον Στέμαν τον Απρίλιο του 2009 στο Schauspielhaus της Κολωνίας και λίγο αργότερα στο Thalia Theater του Αμβούργου, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων και αποσπώντας ως επί το πλείστον διθυραμβικές κριτικές, καθώς θεωρήθηκε η πιο δραστική θεατρική αντίδραση στην οικονομική κρίση που είχε μόλις ενσκήψει στην Ευρώπη. Μέχρι σήμερα, η παράσταση έχει παιχτεί στα σημαντικότερα ευρωπαϊκά φεστιβάλ. Η Γέλινεκ και ο Στέμαν μετρούν πλέον έξι συνεργασίες.

•    Στοιχεία αμερικάνικου μιούζικαλ αλλά και γαλλικής επιθεώρησης, slapstick βρετανικής κωμωδίας αλλά και αρχαίας ελληνικής τραγωδίας συνθέτουν, μεταξύ άλλων, το σκηνοθετικό ιδίωμα του Στέμαν, ο οποίος συγκαταλέγεται στους πιο ριζοσπαστικούς σκηνοθέτες των τελευταίων ετών.

•    Ο Στέμαν έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, λίγους μήνες μετά τη θριαμβευτική του εμφάνιση στο Φεστιβάλ της Αβινιόν με μια οχτάωρη μουσικοθεατρική εκδοχή στο Φάουστ του Γκαίτε, η οποία απέσπασε διθυραμβικές κριτικές ήδη από την πρώτη παρουσίασή της στο Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ το 2011.