Σύγχρονη τέχνη: Πρώτα την ζεις... μετά την κατανοείς / ΣΤΕΓΗ
menu

Σύγχρονη τέχνη: Πρώτα την ζεις... μετά την κατανοείς

Πρόγραμμα βιωματικής διδασκαλίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές

Οκτώβριος 2013 - Μάρτιος 2014
Πώς μπορεί σήμερα ένας εκπαιδευτικός να φέρει τους μαθητές του σε επαφή με τη σύγχρονη τέχνη; Πόσο εύκολο είναι να αντιστραφεί το αίσθημα αποξένωσης που νιώθουν συχνά τα παιδιά για αυτήν;
Δωρεάν
Την περίοδο 2013-14, η Στέγη οργανώνει, για δεύτερη χρονιά, τρεις κύκλους βιωματικής μάθησης για σχολεία, με θέμα τη σύγχρονη τέχνη.

Οι κύκλοι απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα επιλεγούν μετά από αίτηση. Στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί σε μαθητές με περιορισμένες ευκαιρίες η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με την ελληνική σύγχρονη τέχνη και να μάθουν να την κατανοούν είτε ως θεατές είτε ως δημιουργοί.

Κάθε κύκλος περιλαμβάνει δώδεκα δράσεις που μοιράζονται ισόποσα σε τρεις χώρους: Μέσα στη Στέγη, όπου οι μαθητές παρακολουθούν διάφορα δρώμενα πολιτισμού, όπως θέατρο, μουσική, εικαστικά και χορό, σε πολιτιστικούς και αρχαιολογικούς χώρους με την οργάνωση επισκέψεων και μέσα στη σχολική τάξη, όπου στήνονται εργαστήρια για συζήτηση αλλά και δημιουργική έκφραση των μαθητών πάνω στις «εμπειρίες πολιτισμού» που βίωσαν.

Τα παιδιά, υπό την παρακολούθηση μιας πολύ εξειδικευμένης ομάδας καλλιτεχνών και εκπαιδευτικών, παρακολουθούν, για παράδειγμα, μια παράσταση και στη συνέχεια εκφράζουν τις εντυπώσεις τους λεκτικά ή δημιουργικά, μέσα στην τάξη: Τι διαφορές είχε αυτή η σύγχρονη παράσταση από μια αρχαία παράσταση; Πώς οι διάλογοι και οι σκηνές μπορούν να γίνουν μουσικό έργο ή ζωγραφιά; Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί, παρακολουθώντας τους ειδικούς, αποκτούν την τεχνογνωσία και τα «υλικά» ώστε να συνεχίσουν οι ίδιοι αντίστοιχα προγράμματα στην τάξη καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Το πρόγραμμα δεν στοχεύει φυσικά να «διδάξει» χορό, μουσική ή ζωγραφική, αλλά να φέρει τους συμμετέχοντες κοντά στην πράξη δημιουργίας και στην «ανάγνωση» ενός έργου. Συνειδητοποιώντας πως ο δρόμος για αυτά τα δύο περνάει μέσα από το προσωπικό βίωμα, οι μαθητές αποκτούν την αυτοπεποίθηση και τα εργαλεία για να εκφραστούν. Νιώθουν πως νομιμοποιούνται και οι ίδιοι να «παράγουν» τέχνη και δεν φοβούνται πλέον να ερμηνεύουν τα έργα τέχνης με το δικό τους τρόπο.

διαβάστε περισσότερα

Απευθύνεται σε:
Μαθητές Δημοτικού & Γυμνασίου

- Οι ενδιαφερόμενοι, εκπαιδευτικοί και σχολικές ομάδες, θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στην ηλεκτρονική διεύθυνση education@sgt.gr μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου 2013. Οι απαντήσεις θα δοθούν μέχρι τις 3 Οκτωβρίου 2013. Φέτος θα επιλεγούν ένα γυμνάσιο και δύο δημοτικά, καθώς και περιορισμένος αριθμός εκπαιδευτικών.

- Τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν σε όλες τις δράσεις, καθώς και το κόστος για τη μεταφορά των μαθητών με λεωφορεία και την είσοδό τους (εισιτήριο) στους διάφορους χώρους, καλύπτονται από το πρόγραμμα.

- Όλες οι δράσεις, είτε αυτές διεξάγονται στη Στέγη, είτε στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μουσεία, είτε στη σχολική τάξη, πρέπει να πραγματοποιούνται τις καθημερινές, στο διάστημα ανάμεσα στις 9:30 και στις 14:30. Υπολογίζεται ότι ο μέσος όρος διάρκειας κάθε δράσης θα είναι 3-4 ώρες.

- Τα σχολεία που θα επιλεγούν πρέπει να δεσμευτούν ότι θα συμμετάσχουν σε όλες τις δράσεις του προγράμματος. Οι 20 μαθητές που θα πάρουν μέρος από κάθε σχολείο, κατόπιν σύστασης από τους εκπαιδευτικούς τους και επιλογής του σχολείου, θα πρέπει να είναι οι ίδιοι καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Όλες οι δράσεις απαιτούν την παρουσία δύο καθηγητών του σχολείου μαζί με τους μαθητές (καθηγητές-συνοδοί). Η ευθύνη για τη διασφάλιση της έγκρισης των γονέων και κηδεμόνων, όπως και τυχόν πρόσθετων εγκρίσεων που μπορεί να απαιτηθούν, επαφίεται αποκλειστικά στη Διεύθυνση του Σχολείου.

- Το πρόγραμμα παρέχεται δωρεάν στα σχολεία.


Κρατήσεις:
Tηλ: 213 017 8002
Email: education@sgt.gr
Yπεύθυνη: Μυρτώ Λάβδα


Οι δράσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του έργου «Η Ελληνική σκέψη σε διάλογο: Προγράμματα βιωματικής μάθησης» της Πράξης «Ακαδημία Πλάτωνος: Η Πολιτεία και ο Πολίτης». Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.